گوشی شیائومی مدل Xiaomi 11T Pro دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 و رم 12

Xiaomi 11T Pro Dual SIM 128GB And 12GB Ram Mobile Phone

رنگ را انتخاب کنید:
سفید سفید
مشکی مشکی
رنگ
رنگ را انتخاب کنید
نوع
گارانتی 18 ماهه شرکتی ( رجیستر شده )
توجه: زمان ارسال محصولات "بدون گارانتی"، 5 روز کاری و محصولات " با گارانتی"، ارسال فوری می‌باشد
ناموجود
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

همانطور که می‌دانید، شیائومی به طور رسمی نام Mi را از محصولات خود کنار گذاشت و این تغییر را از گوشی‌های سری 11T آغاز نمود. Xiaomi 11T Pro را شاید بتوان شبیه Mi 11i دانست. این محصول دارای یک صفحه نمایش 120 هرتزی OLED با پشتیبانی از Dolby Vision است که از همان چیپست درجه یک Snapdragon 888 5G بهره می‌گیرد. اسپیکرها بهبود چشمگیری داشته‌اند و شارژ 120 واتی برای باتری 5 هزار میلی‌آمپری آن فوق‌العاده است. این گوشی هوشمند از همان دوربین 3 گانه 108+8+5 بهره می‌گیرند که امکان فیلمبرداری 8K را در اختیار شما قرار می‌دهد که باز هم مشابه Mi 11 است.

آنچه سبب رقابت Xiaomi 11T Pro با سایر محصولات شده است، دوربین، چیپست و سرعت بالای شارژ آن است که باید گفت به عنوان یک گوشی میان‌‌رده توانسته تا عملکرد چشمگیری از خود به نمایش بگذارد. شاید بتوانید چند مشکل کوچک و جزئی در این گوشی پیدا کنید با این حال، این گوشی آنقدر خوب است که بتوانیم آن را برای خرید به شما توصیه کنیم. شش ماه پس از عرضه Xiaomi Mi 11، شیائومی گوشی 11T Pro را به طور رسمی رونمایی کرد. 11T Pro دارای ویژگی‌های چشمگیری زیادی است که به سادگی شما را وسوسه می‌کند تا آن را در سبد خرید خود قرار دهید. در این مطلب قصد داریم تا این گوشی وسوسه کننده را از جنبه‌های مختلف مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

گوشی شیائومی Xiaomi 11T Pro | نقد و بررسی

همانطور که از نام Xiaomi 11T Pro متوجه شدید، نام "Mi" در کنار نام گوشی قرار نگرفته است چرا که شیائومی اعلام کرد دیگر از این نام تجاری در کنار نام محصولات خود استفاده نخواهد کرد. آرایه دوربین‌ها و چیپست این گوشی دقیقا مشابه Mi 11 است اما در مقایسه با آن، باتری بزرگتری دارید و سرعت شارژ آن نیز سریعتر است.  درست متوجه شدید، صفحه نمایش آن نیز در مقایسه با Mi 11 کوچکتر است اما به دلیل کم بودن حاشیه، شاید چندان متوجه این موضوع نشوید. سرعت شارژ بالای این محصول را به قطع می‌توان بهترین و برجسته‌ترین قابلیت این محصول دانست چرا ک با یک شارژ 120 واتی عرضه شده است. این مقدار، دو برابر سریع‌تر Mi 11 (55 وات) است و Galaxy S21 (25 وات) و iPhone 12 (15 وات) را به سادگی پشت سر می‌گذارد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید شارژ کامل این محصول، تنها کمی بیش از 15 دقیقه طول خواهد کشید.

گوشی شیائومی Xiaomi 11T Pro

حال بهتر است نگاهی به سایر جنبه‌های Xiaomi 11T Pro داشته باشیم.

طراحی بدنه

Xiaomi 11T Pro طراحی بدنه نسبتا معمولی دارد و قطعا زیباترین تلفن هوشمند جهان از نظر بصری نیست. این گوشی هوشمند، بدنه بزرگی دارد و شاید نگهداری آن برای برخی از کاربران که دست‌های کوچکی دارد، کمی سخت و دشوار باشد اما با این حال، فضای زیادی روی صفحه نمایش در اختیار دارید. اسکنر اثر انگشت در سمت راست گوشی قرار گرفته است که شاید کمی دسترسی به آن مشکل باشد. سرعت پاسخگویی آن بسیار مطلوب است و به محض لمس اثر انگشت، به سرعت قفل گوشی را باز خواهد کرد. دکه‌های تنظیم صدا، درست بالای اسکنر اثر انگشت قرار گرفته‌اند. این گوشی مجهز به پورت USB-C است اما همانطور که انتظار می‌رفت فاقد جک 3.5 میلی‌متری است که می‌تواند برای طرفداران هندزفری‌های سیمی، خبر بدی باشد. چیدمان دوربین‌ها در این گوشی، در مقایسه با Mi 10T Pro پیشرفت چشمگیری داشته است اما طراحی قاب پشتی این محصول نیز خالی از اشکال نیست چرا که بدنه پشتی، اثر انگشت را به سرعت جذب می‌کند.

صفحه نمایش

Xiaomi 11T Pro دارای یک صفحه نمایش بسیار بزرگ است که در مقایسه با Mi 11، کمی افت پیدا کرده است. به نظر می‌رسد تمرکز اصلی 11T Pro بر روی بهبود عملکرد دوربین بوده است با این حال، وجود صفحه نمایش بزرگ برای برخی کاربران اهمیت بالایی دارد. این محصول مجهز به یک صفحه نمایش AMOLED با ابعاد 6.67 اینچ است که در مقایسه با Mi 11 (با ابعاد 6.8 اینچ) کمی کوچکتر است. این صفحه نمایش دارای لبه‌های صافی بوده و  punch-hole دوربین سلفی، در بالا و مرکز صفحه نمایش قرار گرفته است. نرخ نوسازی در این محصول برابر 120 هرتز است و از رزولوشن 1080x2400 پیکسل پشتیبانی می‌کند.

عملکرد

Xiaomi 11T Pro به چیپست Snapdragon 888 مجهز شده است. شاید این چیپست، چندان رده‌بالا نباشد با این حال، عملکرد و قدرت بسیار بالایی دارد که برای انجام بازی‌های مختلف بسیار ایده‌آل است. یکی از نکاتی که به نظر می‌رسد کاربران کمی با آن مشکل داشته باشند، مشکل گرم شدن بیش از حد گوشی باشد به طوریکه در هنگام انجام سنگین برخی از فعالیت‌ها آن را احساس خواهید کرد. با این حال، Xiaomi 11T Pro درهنگام اجرای بازی‌ها، سرعت بسیار خوبی دارد و فعالیت‌های گرافیکی را به سادگی انجام می‌دهد. مشکل گرم شدن دستگاه می‌تواند در هنگام بازی طولانی مدت با دستگاه رخ دهد که طبیعی است. 11T Pro نیز همانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند شیائومی، رابط کاربری MIUI را بر روی اندروید 11 اجرا می‌کند و احتمالا تا چندین سال، به‌روزرسانی‌های خود را دریافت خواهد کرد.

باتری

شاید عمر باتری 11T Pro شما را چندان شگفت‌زده نکند. این محصول با یک باتری 5,000mAh عرضه شده که برای یک گوشی بزرگ با صفحه نمایش بزرگ، نرخ نوسازی 120 هرتزی، چیپست قدرتمند و پشتیبانی از فناوری 5G کم به نظر برسد. با این حال، می‌توانید با غیر فعال کردن برخی از قابلیت‌ها، عمر و دوام باتری را تا حدودی افزایش دهید. در حالت استفاده کم از گوشی، می‌توانید یک روز در میان گوشی را شارژ کنید اما اگر از گوشی خود بیش از اندازه استفاده می‌کنید قطعا با محدودیت مواجه خواهید شد. پشتیبانی Xiaomi 11T Pro از شارژ 120 واتی، یک شگفتی محسوب می‌شود و به نوعی ، سریعترین سرعت شارژی است که تاکنون دیده‌ایم. به ادعای شیائومی، شارژ کامل دستگاه تنها 17 دقیقه طول می‌کشد و با انجام آزمایش‌ها، این عدد برای ما ثابت شده است این یعنی شما می‌توانید صبح، قبل از خارج شدن از منزل، گوشی خود را شارژ کنید. این گوشی از شارژ بی سیم یا شارژ معکوس پشتیبانی نمی‌کند به همین جهت، قیمت این گوشی نیز کمی کاهش یافته است.

11T Pro شیائومی

دوربین

11T Pro دارای آرایه‌ای از دوربین‌های 5+8+108 مگاپیکسل به همراه یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسل است. دوربین اصلی f/1.75 108MP در نور خوب، عکس‌های با کیفیت عالی و با کنتراست بسیار خوبی ثبت می‌کند همچنین رنگ‌ها بسیار زنده هستند و جزئیات در آن‌ها قابل مشاهده است. در شرایطی که نور کمی در محیط وجود داشته باشد، کمی از کیفیت تصاویر کاسته می‌شود و با نویز همراه می‌شوند. شاید ستاره این دوربین‌ها را بتوان دوربین تله ماکرو 5 مگاپیکسلی این محصول دانست چرا که عکاسی از نمای نزدیک را به تجربه فوق‌العاده‌ای برای شما تبدیل خواهد کرد. می‌توان گفت هیچ گوشمندی هوشمندی رقیب دوربین تله ماکرو Xiaomi 11T Pro نخواهد شد.

در نهایت نگاهی به دوربین سلفی این محصول خواهیم انداخت. رزولوشن آن کمی از رقبا پایین‌تر است اما کیفیت تصویر 16 مگاپیکسل آن، این مورد را به خوبی جبران خواهد کرد. تصاویر سلفی ثبت شده با این دوربین، دارای کنتراست فوق‌العاده‌ای هستند و نقاط روشن و تیره را به گونه‌ای تنظیم می‌کند که عکس پرتره شما از جذابیت بیشتری برخوردار شود. شما می‌توانید پس زمینه تصاویر سلفی خود را Blur کنید.

نتیجه‌گیری

Xiaomi 11T Pro دارای یک باتری بزرگ 5000 میلی‌آمپری است که شاید برای صفحه نمایش بزرگ، نرخ نوسازی بالا و پردازنده قدرتمند آن کمی پایین باشد. همچین اگر به گرفتن عکس‌های ماکرو و عکاسی از نمای نزدیک علاقه دارید دوربین تله ماکرو Xiaomi 11T Pro قابلیت‌های فوق‌العاده و تصاویر بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهند. ویژگی‌های Xiaomi 11T Pro، آنقدری خوب هست که شما را به خرید آن ترغیب کند.

شبکه
تکنولوژی
5G , 4G , 3G , 2G
سیمکارت
دو سیم کارته(نانو سیم کارت, استندبای دوگانه)
رونمایی
تاریخ عرضه
15 سپتامبر 2021
بدنه
ابعاد
164.1x76.9x8.8 میلیمتر
وزن
204 گرم
جنس بدنه
قاب پشتی و جلویی شیشه (Gorilla Glass Victus) و فریم آلومینیومی
مقاوم در برابر رطوبت
IP53
صفحه نمایش
فناوری صفحه‌ نمایش
AMOLED
اندازه
6.67 اینچ
رزولوشن
1080x2400 پیکسل
تراکم پیکسلی
395 پیکسل
نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه
85.1 درصد
محافظت
Corning Gorilla Glass Victus
تعداد رنگ
یک میلیارد
نرخ نوسازی
120Hz
بیشینه روشنایی
1000 نیت
پشتیبانی از HDR10
دارد - +HDR10
سایر ویژگی‌ها
دالبی ویژن
پلتفرم
تراشه
Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G (5 nm)
پردازنده‌
هشت هسته ای (1x2.84 GHz Kryo 680 & 3x2.42 GHz Kryo 680 & 4x1.80 GHz Kryo 680)
پردازنده‌ گرافیکی
Adreno 660 GPU
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
Android 11
رابط کاربری
MIUI 12.5
حافظه
اسلات کارت حافظه
رم
12 گیگابایت
حافظه داخلی
128 گیگابایت
دوربین اصلی
تعداد
3
رزولوشن عکس
108 مگاپیکسل
ویژگی‌ها
108 مگاپیکسل (لنز واید 26 میلی‌متری، 0.7 میکرومتر سایز پیکسل، فوکوس خودکار با تشخیص فاز، f/1.8)
8 مگاپیکسل (لنز اولتراواید با پوشش 120 درجه، 1.12 میکرومتر سایز پیکسل، 1/4 اینچ سایز سنسور، f/2.4)
5 مگاپیکسل (لنز ماکرو، فوکوس خودکار، f/2.4)
فلش
فلاش دوگانه‌ی (LED (dual-tone، پانوراما
فیلمبرداری
+8K، 4K، 1080p، HDR10
دوربین سلفی
ویژگی
16 مگاپیکسل (لنز واید، 1.0 میکرومتر سایز پیکسل، f/2.5)
فیلمبرداری سلفی
1080p@30fps
صدا
نوع بلندگو
استریو
جک 3.5 میلی‌متری
ارتباطات
Wifi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
Bluetooth
5.2, A2DP, LE, aptX HD, aptX Adaptive
GPS
Yes, with dual-band A-GPS, GLONASS, GALILEO, BDS
NFC
رادیو
USB
USB Type-C 2.0, USB On-The-Go
Infrared
سایر قابلیت‌ها
حسگرها
حسگر اثرانگشت (کنار گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما
باتری
نوع باتری
لیتیوم-پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپر ساعت
قابلیت تعویض
شارژر
-
قابلیت
شارژ سریع 120 وات
توضیحات
گارانتی
18 ماهه شرکتی ( رجیستر شده )
رنگبندی
آبی، سفید، طوسی
مدل‌ها
-
محافظ صفحه نمایش
اقلام همراه
-

سلب مسئولیت: ممکن است برخی از اطلاعات درج شده در این قسمت صحیح نباشد و پایاتلکام مسئولیتی در قبال مغایرت اطلاعات ندارد. لطفا در صورت مشاهده، با پشتیبانی تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...