گوشی سامسونگ مدل Galaxy S20 Plus 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 و رم 12

Samsung Galaxy S20 Plus 5G Dual SIM 256GB And 12GB Mobile Phone

رنگ را انتخاب کنید:
خاکستری خاکستری
مشکی مشکی
آبی آبی
سفید سفید
قرمز قرمز
رنگ
رنگ را انتخاب کنید
نوع
گارانتی 18 ماهه شرکتی(رجیستر شده)
توجه: زمان ارسال محصولات "بدون گارانتی"، 5 روز کاری و محصولات " با گارانتی"، ارسال فوری می‌باشد
ناموجود
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

گوشی‌های رده‌بالای سامسونگ از خانواده Galaxy S، توانسته‌اند بخش زیادی از اخبار روز دنیای فناوری‌های موبایل را به خود اختصاص دهند. گوشی سامسونگ مدل Galaxy S20 Plus 5G نیز یکی از محصولات این خانواده است. این محصول در اوایل سال 2020 به طور رسمی وارد بازار شد. این محصول از جهاتی با گوشی Galaxy S20 Ultra تفاوت دارد که شاید مهم‌ترین آن را بتوان فقدان پریسکوپ و ظرفیت کم باتری آن دانست. این گوشی هوشمند توسط Corning Gorilla Glass 6 محافظت می‌شود و از استاندارد IP68 نیز پشتیبانی می‌کند از این رو می‌توان گفت بدنه این محصول دارای کیفیت ساخت و مقاومت بالایی در برابر ضربه و آسیب‌های احتمالی است.

 حسگر اثر انگشت اولتراسونیک این گوشی در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است و عملکرد بسیار مطلوب و خوبی را از خود ارائه می‌کند. صفحه نمایش S20 Plus 5G با فناوری Dynamic AMOLED 2X عرضه شده که وجود تراکم پیکسلی 525 پیکسل سبب می‌شود تصاویر را با رنگ‌های عالی و وضوح بالا بر روی آن مشاهده نمایید. به لطف برخورداری این محصول از تراشه Exynos 990 (7 nm+)، عملکرد این گوشی، فوق‌العاده است. این تراشه در حال حاضر، یکی از بهترین تراشه‌های موجود در بازار است که در کنار 12 گیگابایت رم این گوشی، امکان تماشای ویدئو به صورت روان، اجرای هم‌زمان چندین برنامه و انجام بازی‌های نسبتا سنگین را برای شما فراهم می‌سازد. علاوه بر این، این گوشی دارای پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 نیز می‌باشد.

این گوشی هوشمند دارای 4 دوربین قدرتمند است که بر روی قاب پشتی آن قرار گرفته‌اند. این دوربین‌ها شامل لنزهای  12، 64، 12 مگاپیکسل و TOF سه بعدی هستند که انتظارات شما در عکاسی را کاملا برآورده می‌کنند. از دیگر ویژگی‌های این گوشی پرچم‌دار می‌توان به شارژ بی‌سیم با سرعت بالا، باتری پرقدرت 4500 میلی‌آمپر ساعت، وجود پورت USB Type-C، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع PD و... اشاره نمود. از لحاظ ابعاد می‌توان گفت گوشی Galaxy S20 Plus 5G در مقایسه‌ با گوشی‌های S20 و Ultra به ترتیب بزرگ‌تر و کوچک‌تر است. به نظر می‌رسد این محصول با توجه به ارائه سخت‌افزار قدرتمندی که دارد توانسته بخش زیادی از توجه کاربران در بازار را به خود جلب نماید.

همانطور که می‌دانید Samsung Galaxy S20 Plus 5G در اوایل سال 2020 به طور رسمی معرفی و رونمایی شد و یکی از گوشی‌های خاصی است که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند. در این مقاله قصد داریم تا این گوشی هوشمند که توسط غول فناوری کره‌ای توسط سامسونگ روانه بازار شده است را مورد برررسی قرار دهیم. با پایاتلکام همراه باشید. 

گوشی سامسونگ مدل Galaxy S20 Plus 5G | نقد و بررسی

سامسونگ طی سال‌های اخیر توانست با عرضه گوشی‌های پرچم‌دار فوق‌العاده، توجه و علاقه بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند را به خود معطوف کند و به نظر می‌رسد در این راه توانسته بسیار موفق عمل کند. گوشی Samsung Galaxy S20+ 5G را شاید بتوان یکی از جالب‌ترین محصولاتی دانست که توسط سامسونگ به بازار معرفی شده است چرا که قابلیت پشتیبانی از فناوری 5G را دارد. چنانچه قصد خرید این محصول را دارید توصیه می‌کنیم این مقاله را تا انتها و به دقت مطالعه کنید زیرا در این مطلب، این محصول را از جنبه‌های مختلف مورد  بررسی قرار می‌دهیم پس همراه ما باشید. 

گوشی سامسونگ مدل Galaxy S20 Plus 5G

طراحی بدنه

 همانطور که می‌دانید، گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ از کیفیت ساخت بالایی برخوردار هستند و طبیعتا گوشی S20 Plus 5G نیز از این قائده مستثنی نشده است. سامسونگ در تولید این گوشی، تمام جوانب زیبایی و ظرافت را رعایت کرده و این محصول را با بالاترین کیفیت ساخت به بازار عرضه نموده است. قاب پشت و جلویی دستگاه توسط Corning Gorilla Glass 6 محافظت می‌شود و فریم آن نیز از جنس آلومینیوم است. بنابراین با نگاه اول به این گوشی، برق جذاب آن، به سرعت شما را مجذوب آن خواهد کرد. با توجه به پشتیبانی این محصول از گوریلا گلس، باید گفت مقاومت آن در برابر خط و خش، بسیار خوب است و می‌توان آن را به عنوان یکی از نقاط مثبت این گوشی عنوان کرد. با این حال توصیه می‌کنیم به منظور مقاومت بیشتر دستگاه، از گلس و قاب استفاده کنید. این محصول دارای ابعاد 7.8 *73.7 * 161.9 میلی‌متر و وزن 188 گرم است که به نسبت، یک گوشی سنگین و بزرگ محسوب می‌شود. یکی دیگر از نکات جالب توجه در مورد این گوشی، پشتیبانی از استاندارد IP68 است که نشان دهنده مقاومت بالای آن در برابر نفوذ رطوبت است به طوریکه تا عمق 1.5 متری آب، تا 30 دقیقه مقاومت خواهد داشت. اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک که در زیر صفحه نمایش آن قرار گرفته است، عملکرد سریع و البته دقیقی از خود به نمایش می‌گذارد. سامسونگ، ضخامت حاشیه نمایشگر این گوشی را به حداقل رسانده و به این شکلی زیبایی بیشتری به ظاهر این گوشی بخشیده است. 4 دوربین این گوشی، بر روی قاب پشتی و در یک قاب مشکی، در قسمت بالا و سمت چپ آن تعبیه شده‌اند. همچنین محل دوربین سلفی نیز به شکل یک پانچ هول و در مرکز صفحه نمایش قرار گرفته است. 

صفحه نمایش 

همانطور که می‌دانید سامسونگ در تولید صفحه نمایش‌های با کیفیت، بسیاری از رقبای خود را کنار زده است. بر روی گوشی S20 Plus 5G نیز شاهد حضور یک صفحه نمایش بسیار درجه یک هستیم. این نمایشگر با فناوری Dynamic AMOLED 2x تولید شده و دارای ابعاد 6.7 اینچ است. پشتیبانی از رزولوشن بالای 3200 در 1440 پیکسلی در کنار  تراکم پیکسلی 525 پیکسل سبب شما تا تصاویر را با وضوح و جزئیات بسیار بالایی مشاهده کنید. 

از دیگر قابلیت‌هایی که سبب افزایش کیفیت و بهبود عملکرد این صفحه نمایش شده است می‌توان به نرخ نوسازی 120 هرتزی، قابلیت Always On Display و قابلیت +HDR10 اشاره کرد. همانطور که اشاره شد، این صفحه نمایش توسط گوریلاگلس 6 محافظت می‌شود با این حال توصیه می‌کنیم از گلس نیز بر روی این صفحه نمایش استفاده کنید. صفحه نمایش بزرگ با حاشیه‌های باریک بر روی این گوشی، زیبایی دوچندانی به ظاهر گوشی S20 Plus 5G بخشیده است.

صفحه نمایش گلکسی S20 Plus 5G عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه نموده و از شفافیت، کنتراست، وضوح و روشنایی بسیار خوبی برخوردار است. آنچه در مورد این گوشی جالب توجه است آن است که شما در نور مستقیم محیط خارج می‌توانید پیام‌ها و اعلانات را به سادگی مشاهده کنید.  

عملکرد

گوشی سامسونگ Galaxy S20 plus 5G، به عنوان گوشی پرچم‌دار سامسونگ قطعا قدرت پردازشی بالایی دارد و به سخت‌افزار قدرتمندی نیز مجهز شده است. تراشه پردازنده این محصول از نوع Exynos 990 (7 nm+) بوده و پردازنده‌ای هشت هسته‌ای دارد. پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 GPU نیز وظیفه پردازش تمامی فعالیت‌های گرافیکی را بر عهده دارد. این محصول با رم 12 گیگابایت و 256 گیگابایت فضای داخلی ارائه شده است که با پشتیبانی از microSDXC قابل توسعه است. نتیجه تست بازی توسط این گوشی نشان می‌دهد عملکرد آن در اجرای بازی‌های سنگین، بدون تاخیر است. از این رو چنانچه به انجام بازی‌های آنلاین علاقمند هستید، این گوشی می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای شما باشد. 

گوشی سامسونگ Galaxy S20 plus 5G

باتری

گوشی سامسونگ Galaxy S20 plus 5G مجهز به یک نمایشگر نسبتا بزرگ با نرخ نوسازی بالا است از این رو، نیازمند یک باتری پرقدرت است که قادر به تامین انرژی دستگاه باشد. این گوشی هوشمند دارای یک باتری 4500 میلی‌آمپری است که با توجه به در نظر گرفتن قابلیت‌ها و ویژگی‌های سخت‌افزاری که ارائه می‌کند، عملکرد متوسطی داشته باشد. با توجه به تست‌های انجام شده، چنانچه به طور معمولی و نرمال از گوشی S20 Plus 5G خود استفاده کنید، باتری آن چیزی در حدود 1 یا یک روز و نیم دوام خواهد آورد. در صورتیکه استفاده سنگینی از این گوشی داشته باشید، قطعا در پایان روز، نیاز به شارژ مجدد دستگاه خواهید داشت. در کل باید گفت باتری این دستگاه شاید تا حدودی شما را ناامید کند با این حال، پشتیبانی از شارژر 25 واتی، می‌تواند خبر خوبی باشد. شما در عرض 30 دقیقه می‌توانید باتری خود را از 0 به 50 درصد برسانید که قابل قبول به نظر می‌رسد. علاوه بر این، این گوشی هوشمند از شارژ بی سیم 15 واتی نیز پشتیبانی می‌کند همچنین امکان استفاده از گوشی به عنوان پاوربانک نیز وجود دارد چرا که این محصول از شارژ معکوس 9 واتی پشتیبانی می‌نماید.

دوربین

دوربین‌های این گوشی، به شکل یک ماژول 4 گانه بر روی قاب پشتی تعبیه شده‌اند. این 4 دوربین به ترتیب دارای کیفیت‌های 12 مگاپیکسل از نوع واید، 64 مگاپیکسل از نوع تله‌فتو ، 12 مگاپیکسل از نوع اولتراواید و 0.3 مگاپیکسلی TOF 3D هستند و از قابلیت‌هایی نظیر HDR خودکار، فوکوس خودکار، زوم اپتیکال 1.1x، عکسبرداری پرتره، پانوراما و... پشتیبانی می‌کنند. به کمک دوربین‎‌های این محصول می‌توانید با کیفیت 4K با فریم ریت‌های 60 و 30 فریم در هر ثانیه و یا 8K با فریم‌ریت 24 فریم در هر ثانیه فیلمبرداری کنید. دوربین اصلی این محصول در محیط‌هایی با نور مناسب، تصاویر فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما قرار می‌دهند و از کنتراس، وضوح و نور مناسبی برخوردار هستند و جزئیات بسیاری از تصاویر را در اختیار شما قرار می‌دهند. در محیط‌های کم‌نور، عملکرد دوربین کمی افت پیدا می‌کند که البته چندان زیادی نیست چرا که به کمک قابلیت‌های گوشی و LED Flash دستگاه، تا حدودی می‌توانید نور محیط را جبران کنید. در مجموع می‌توان عملکرد این 4 دوربین را برای عکاسی و فیلمبرداری، بسیار خوب ارزیابی کرد. در قسمت جلوی دستگاه، یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در اختیار دارد که از قابلیت‌هایی نظیر HDR خودکار، تماس تصویری دو محوره، فوکوس خودکار و ضبط ویدئو 4K با 30fps و یا 60fps پشتیبانی می‌کند. کیفیت دوربین گلکسی S20 Plus 5G نیز بسیار عالی است و به کمک آن می‌توانید در محیط‌های با نور مناسب، تصاویر سلفی خوبی از خود ثبت نمایید.

نتیجه‌گیری

در این مطلب، گوشی گلکسی S20 Plus 5G سامسونگ را از جنبه‌های مختلف و به طور کلی مورد نقد و بررسی قرار دهیم و از بیان جزئیات تا حد زیادی پرهیز شد تا از حوصله شما کاربر گرامی خارج نشود. با بررسی تمامی این موارد باید گفت، این محصول را در حال حاضر می‌توان یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار دانست چرا که ویژگی‌های سخت‌افزاری خوبی را در کنار کیفیت ساخت بالا در اختیار شما قرار می‌دهد. در نهایت می‌توان به ظاهر زیبا و چشم‌نواز، پردازنده قدرتمند، پشتیبانی از شارژ بی سیم و وایرلس، صفحه نمایش بزرگ و با کیفیت، بدنه با کیفیت و سرعت خوب شارژ به عنوان نقاط مثبت دستگاه اشاره کرد.

شبکه
تکنولوژی
5G , 4G , 3G , 2G
سیمکارت
دو سیم کارته(نانو سیم کارت, استندبای دوگانه)
کاربرد شیار دوم برای سیم‌کارت یا کارت حافظه‌ی جانبی
سایز نانو 5G (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
رونمایی
تاریخ عرضه
11 فوریه 2020
بدنه
ابعاد
161.9x73.7x7.8 میلی‌متر
وزن
188 گرم
جنس بدنه
قاب پشتی از شیشه و فریم آلومینیومی
مقاوم در برابر رطوبت
IP68
صفحه نمایش
فناوری صفحه‌ نمایش
Dynamic AMOLED 2X
اندازه
6.7 اینچ
رزولوشن
3200 × 1440 پیکسل
تراکم پیکسلی
525 پیکسل
نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه
90.5 درصد
محافظت
Corning Gorilla Glass 6
تعداد رنگ
16 میلیون
نرخ نوسازی
120Hz@FHD , 60Hz@QHD
بیشینه روشنایی
1200 نیت
پشتیبانی از HDR10
دارد - +HDR10
سایر ویژگی‌ها
پلتفرم
تراشه
Exynos 990 (7 nm+) Chipset
پردازنده‌
هشت هسته ای (Dual-core Mongoose M5 + Dual-core Cortex-A76 + Quad-core Cortex-A55 CPU)
پردازنده‌ گرافیکی
Mali-G77 MP11 GPU
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
Android 10
رابط کاربری
One UI 2
حافظه
اسلات کارت حافظه
microSDXC
رم
12 گیگابایت
حافظه داخلی
256 گیگابایت
دوربین اصلی
تعداد
4
رزولوشن عکس
12 مگاپیکسل
ویژگی‌ها
دارای دوربین چهارگانه روی قاب پشتی | دوربین‌هایی با رزولوشن 12، 64، 12 مگاپیکسل و TOF سه بعدی
- حسگر اول از نوع عریض (Wide)، با رزولوشن 12 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر (Focal Length 26 mm)، مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک از نوع PDAF و مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization)
- حسگر دوم پریسکوپی از نوع تله‌فوتو (Telephoto) با رزولوشن 64 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.0، مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک از نوع PDAF و مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization) و همراه با زوم دوگانه اپتیکال 3 برابر (3x Hybrid Optical)
- حسگر سوم از نوع فوق‌عریض (Ultrawide) با رزولوشن 12 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی لنز 13میلی‌متر (Focal Length 13mm)، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.4 میکرومتر (1.4µm Pixel Size)، مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک از نوع AF و امکان ضبط ویدئوهای فوق‌ باثبات (Super Steady video)
-حسگر چهارم سه‌بعدی مدیریت پروازی (TOF 3D) برای ایجاد عمق تصویر (Depth) با رزولوشن 0.3مگاپیکسل
قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)
قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)
قابلیت تشخیص چهره (Face Detection)
قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama)
قابلیت عکاسی HDR به صورت خودکار
فلش
LED
فیلمبرداری
رزولوشن 4320 × 7680 و سرعت 24 فریم بر ثانیه (4320p@24FPS)
رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 60 فریم بر ثانیه (2160p@60FPS)
رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (2160p@30FPS)
رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 240 فریم بر ثانیه (1080p@240FPS)
رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 60 فریم بر ثانیه (1080p@60FPS)
رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)
قابلیت فیلمبرداری HDR10+
قابلیت فیلمبردارای هم‌زمان با هر دو دوربین (Dual-video Recording)
امکان ضبط با صدای استریو (Stereo Sound Rec)
تثبیت کننده الکترونیکی تصویر مبتنی بر ژیروسکوپ (gyro-EIS) و لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization)
دوربین سلفی
ویژگی
دارای دو حسگر دوربین | دو دوربین‌ با رزولوشن 10 مگاپیکسل
هر دو دوربین از نوع عریض (Wide)
دارای دریچه‌ی دیافراگم f/2.2
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر (Focal Length 26 mm)
سایز سنسور 1/3.2 اینچ (''Sensor Size 1/3.2)
ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.22 میکرومتر (1.22µm Pixel Size)
فوکوس خودکار از نوع Dual Pixel PDAF
مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک از نوع PDAF
قابلیت عکاسی HDR خودکار
قابلیت استفاده از هر دو دوربین در هنگام مکالمه تصویری (Dual Video Call)
فیلمبرداری سلفی
فیلمبرداری با رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 60 فریم بر ثانیه (2160p@60FPS)، 2160 × 3840 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (2160p@30FPS)،
1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)
صدا
نوع بلندگو
(32-bit/384kHz)Stereo Tuned by AKG
جک 3.5 میلی‌متری
ارتباطات
Wifi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax , Dual Band , Wi-Fi Direct , Hotspot
Bluetooth
5.0 , A2DP, LE , aptX
GPS
A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
NFC
رادیو
USB
USB Type-C 3.2, USB On-The-Go
Infrared
سایر قابلیت‌ها
حسگرها
قطب‌نما (Compass) , شتاب‌سنج (Accelerometer) , مجاورت (Proximity) , فشارسنج (Barometer) , ژیروسکوپ (Gyro) , اثرانگشت زیر صفحه نمایش (FingerPrint|Under-Display)
باتری
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
4500 میلی‌آمپرساعت
قابلیت تعویض
شارژر
قابلیت
قابلیت شارژ سریع با توان 25 وات
پشتیبانی از فناوری شارژ سریع PD نسخه سوم (USB Power Delivery 3.0)
مجهز به شارژ سریع بی‌سیم Qi/PMA با توان 15 واتی
قابلیت شارژ بی‌سیم دستگاه‌های دیگر (Power Bank/Reverse Wireless Charging) با توان 9 وات
توضیحات
گارانتی
18 ماهه شرکتی(رجیستر شده)
رنگبندی
Cosmic Black, Cosmic Grey, Cloud Blue, Cloud White, Aura Red, Aura Blue
مدل‌ها
SM-G986, SM-G986F, SM-G986F/DS, SM-G986U, SM-G986U1, SM-G9860, SM-G986B/DS, SM-G986N
محافظ صفحه نمایش
اقلام همراه
دفترچه‌ راهنما
شارژر
کابل USB

سلب مسئولیت: ممکن است برخی از اطلاعات درج شده در این قسمت صحیح نباشد و پایاتلکام مسئولیتی در قبال مغایرت اطلاعات ندارد. لطفا در صورت مشاهده، با پشتیبانی تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...