گوشی سامسونگ مدل Galaxy S20 Ultra 4G دو سیم کارت ظرفیت 512 و رم 16

Samsung Galaxy S20 Ultra 4G SM-G988B/DS Dual SIM 256GB And 16GB Ram Mobile Phone

رنگ را انتخاب کنید:
مشکی مشکی
خاکستری خاکستری
رنگ
رنگ را انتخاب کنید
نوع
گارانتی 18 ماهه شرکتی(رجیستر شده)
توجه: زمان ارسال محصولات "بدون گارانتی"، 5 روز کاری و محصولات " با گارانتی"، ارسال فوری می‌باشد
ناموجود
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

تولیدکنندگان تلفن‌های همراه هوشمند سعی دارند با اضافه کردن پسوند Ultra به محصولات خود، نشان دهند محصولی که تولید کرده‌اند یک گوشی فوق‌العاده است. در مورد سامسونگ نیز امر اتفاق افتاده است و چیزی فراتر از گلکسی اس 20 پلاس تولید کرده است. گوشی سامسونگ مدل Galaxy S20 Ultra 4G در مقایسه با گوشی‌های تولید شده در سال‌ها قبل، پیشرفت چشمگیری داشته است. سامسونگ در تولید این محصول، از آخرین فناوری‌های روز دنیای تلفن همراه هوشمن بهره گرفته است و مدعی است که این گوشی در زمینه دوربین، حرف‌هایی برای گفتن دارد. بالاترین میزان بزرگنمایی، رزولوشن، رم، باتری، سرعت شارژ، صفحه نمایش و رم به این محصول متعلق است البته باید در نظر داشته باشید قیمت آن نیز بالطبع کمی بالاست. بدنه این دستگاه توسط Corning Gorilla Glass 6 محافظت می‌شود و به لطف پشتیبانی از استاندارد IP68، دارای مقاومت بالایی در برابر نفوذ رطوبت است. حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در زیر صفحه نمایش 6.9 اینچی این محصول قرار گرفته است و عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌کند. این صفحه نمایش بزرگ با فناوری Dynamic AMOLED 2X عرضه شده است و تراکم پیکسلی بالای آن، امکان نمایش جزئیات بیشتری از تصاویر را در اختیارتان قرار می‌دهد. 

Galaxy S20 Ultra 4G مجهز به Exynos 990 (7 nm+) Chipset و پردازنده هشت هسته‌ای است که عملکرد بسیار چشمگیری را ارائه می‌کند. این پردازنده در کنار 16 گیگابایت رم قادر است تا بازی‌های سنگین و چندین برنامه را به صورت همزمان اجرا نماید. پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 GPU این گوشی نیز برای اجرای فعالیت‌های گرافیکی سنگین، بسیار مناسب است. این محصول دارای دوربین چهار گانه روی قاب پشتی با دوربین‌هایی با رزولوشن 108، 48، 12 مگاپیکسل و TOF سه بعدی است که به شکلی خیره‌کننده، امکان ثبت تصاویر را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با این گوشی، امکان ضبط ویدئو با رزولوشن 8K را خواهید داشت. از دیگر قابلیت‌های این محصول می‌توان به پشتتیبانی از شارژ بی‌سیم، پورت USB Type-C، پشتیبانی از شارژ سریع PD و باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت اشاره کرد.

تولیدکنندگان تلفن‌های همراه هوشمند سعی دارند با اضافه کردن پسوند Ultra به محصولات خود، نشان دهند محصولی که تولید کرده‌اند یک گوشی فوق‌العاده است. در مورد سامسونگ نیز امر اتفاق افتاده است و چیزی فراتر از گلکسی اس 20 پلاس تولید کرده است. گوشی سامسونگ مدل Galaxy S20 Ultra 4G در مقایسه با گوشی‌های تولید شده در سال‌ها قبل، پیشرفت چشمگیری داشته است. سامسونگ در تولید این محصول، از آخرین فناوری‌های روز دنیای تلفن همراه هوشمن بهره گرفته است و مدعی است که این گوشی در زمینه دوربین، حرف‌هایی برای گفتن دارد. بالاترین میزان بزرگنمایی، رزولوشن، رم، باتری، سرعت شارژ، صفحه نمایش و رم به این محصول متعلق است البته باید در نظر داشته باشید قیمت آن نیز بالطبع کمی بالاست. بدنه این دستگاه توسط Corning Gorilla Glass 6 محافظت می‌شود و به لطف پشتیبانی از استاندارد IP68، دارای مقاومت بالایی در برابر نفوذ رطوبت است. حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در زیر صفحه نمایش 6.9 اینچی این محصول قرار گرفته است و عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌کند. این صفحه نمایش بزرگ با فناوری Dynamic AMOLED 2X عرضه شده است و تراکم پیکسلی بالای آن، امکان نمایش جزئیات بیشتری از تصاویر را در اختیارتان قرار می‌دهد. چنانچه قصد خرید این محصول را داشته باشید توصیه می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید چرا که مشخصات فنی این محصول را تا حد زیادی مورد بررسی قرار خواهیم دارد.

گوشی سامسونگ مدل Galaxy S20 Ultra 4G | نقد و بررسی

پرچمداران غول فناوری کره‌ای، در سه نسخه به بازار عرضه شده‌اند که با در نظر گرفتن ویژگی‌های این محصولات، گوشی Galaxy S20 Ultra را باید بزرگترین عضو این خانواده دانست. این محصول علاوه بر یک صفحه نمایش بزرگ، پیشرفت و بهبود زیادی در دوربین سلفی و دوربین اصلی را تجربه می‌کند. در کل از مجموعه ویژگی‌های این محصولات می‌توان به پیشرفت چشمگیر در زمینه سخت‌افزار و طراحی زیبا و چشم‌نواز اشاره کرد تا به این شکل، توجه خریداران و کاربران را بیشتر به خود معطوف نماید. شاید گلسی S20 Ultra را بتوان هیولایی دانست که بهترین قابلیت‌‎های سامسونگ را در اختیار شما قرار می‌دهد. در  ادامه این مطلب، نگاه دقیق‌تر و کامل‌تری به این گوشی خواهیم داشت. 

گوشی سامسونگ مدل Galaxy S20 Ultra 4G

طراحی بدنه

شاید طراحی ماژول دوربین در قسمت پشت دستگاه، در نگاه اول توجه شما را به خود جلب کند که باید گفت سامسونگ نتوانسته در این بخش، چندان خوب عمل کند. بخش بزرگی از قاب پشتی این گوشی، توسط ماژول مستطیل شکل دوربین اشغال شده است. این ماژول، محل قرارگیری 4 دوربین با با رزولوشن 108، 48، 12 مگاپیکسل و TOF سه بعدی هستند که بخش زیادی از این فضا، به لنز ضخیم و دیافراگم f/1.8 دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی تعلق دارد. در کل باید گفت شاید این طراحی مورد علاقه بسیاری از کاربران نباشد با این حال، بخشی از کاربران اهمیت چندانی به طراحی این گوشی نمی‌دهند. یکی دیگر از نقاط ضعف در مورد طراحی این محصول را می‌توان محدود بودن رنگ گوشی به دو رنگ مشکی و خاکستری دانست. بدنه این محصول دارای کیفیت ساخت بالایی است و به لطف پوشش محافظ گوریلا گلس 6 در قسمت پشت و جلوی دستگاه، این اطمینان وجود دارد که گوشی از مقاومت خوبی در برابر آسیب‌های احتمالی برخوردار است. پنل جلوی دستگاه، محل قرارگیری صفحه نمایش است که می‌توان گفت تقریبا هیچ حاشیه‌ای در اطراف ندارد اما ضخامت نوار مشکی‌رنگ پایین صفحه نمایش کمی بیشتر است. دوربین سلفی نیز به شکل یک پانچ هول، در مرکز این صفحه نمایش بزرگ قرار گرفته است. 

Galaxy S20 Ultra 4G با ابعاد 166.9x76x8.8 میلی‌متر و وزن 220 گرم تولید شده است که به این ترتیب در رده گوشی‌های سنگین و بزرگ قرار می‌گیرد. دکمه‌های مربوط به کنترل صدا و پاور در سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند و دسترسی به آن ساده است. قسمت پایین گوشی نیز محل قرارگیری پورت USB-C و قسمت بالای گوشی به اسلات کارت حافظه و سیمکارت اختصاص داده شده است. تنها نکته‌ای که شاید برای طرفداران هندزفری سیمی کمی ناخوشایند باشد، عدم وجود جک 3.5 میلی‌متری بر روی این گوشی است. 

صفحه نمایش

Galaxy S20 Ultra 4G به قطع از بزرگ‌ترین نمایشگری که سامسونگ تاکنون بر روی گوشی‌های سری S استفاده کرده بهره می‌برد. این صفحه نمایش 6.9 اینچی، با فناوری Super AMOLED و زولوشن 3200*1440 پیکسل تولید شده است که در کنار تراکم پیکسلی 511ppi قادر است تا تصاویر را به بهترین شکل در اختیار شما قرار دهد. همچنین نرخ نوسازی 120 هرتزی آن، قطعا توجه شما را جلب خواهد کرد چرا که پیمایش‌ها و تمامی حرکات را به شکلی روان در معرض نمایش قرار می‌دهد. این صفحه نمایش بزرگ، از روشنایی، وضوح و درخشندگی بسیار بالایی برخوردار است به طوریکه در مقایسه با نوت 10 پلاس و آیفون 11 پرو مکس، بیشینه روشنایی بالاتری دارد. 

عملکرد

گوشی سامسونگ Galaxy S20 Ultra 4G، با تراشه پردازنده Exynos 990 (7 nm+) به بازار عرضه شده است. چنین پردازنده‌ای پردازنده عموما در گوشی‌ها و تبلت‌های رده بالا و پیشرفته سامسونگ مورد استفاده قرار می‌گیرد که از اوایل سال 2020 تولید شده‌اند. این پردازنده، تمام امور پردازشی را به خوبی اجرا می‌کند و قابلیت اجرای بازی‌های سنگین را خواهد داشت. S20 Ultra 4G محصول به لطف چیپ پردازنده Exynos 990، حافظه داخلی UFS 3 و 16 گیگابایت رم عملکرد روان و بسیار سریعی را در اختیار شما قرار می‌دهد و بازی‌های سنگین را به خوبی و بدون تاخیر اجرا می‌کند.

گوشی سامسونگ Galaxy S20 Ultra 4G

باتری

 باتری این گوشی، یک باتری لیتیوم پلیمر با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت است. گوشی سامسونگ Galaxy S20 Ultra 4G را می‌توان یکی از گوشی‌های غول پیکر سامسونگ دانست از این رو استفاده از چنین باتری بر روی آن، امری بسیاری طبیعی است. صفحه نمایش 6.9 اینچی با نرخ نوسازی 120 هرتزی، نیاز به مصرف انرژی زیادی دارند که به سادگی توسط این باتری تامین خواهد شد. با بررسی‌های انجام گرفته، شما می‌توانید با این گوشی تا 13 ساعت به طور مداوم، ویدئو تماشا کنید. به طور کلی باید گفت باطری این گوشی در حالت استفاده معمولی تا یک روز دوام خواهد داشت. البته باید در نظر داشته باشید با محدود کردن برخی فعالیت‌ها می‌توانید این زمان را افزایش دهید. 

دوربین

ماژول دوربین، بخش زیادی از قاب پشتی دستگاه را خود اختصاص داده است که باید گفت به دلیل وجود دوربین اصلی 108 مگاپیکسل، این موضوع تا حدی طبیعی است. لنز اصلی 108 مگاپیکسلی این گوشی با دریچه دیافراگم f/1.8، بسیار بزرگ است و نور بیشتری را به سمت سنسور هدایت می‌کند همچنین زاویه دید وسیع‌تری را تحت پوشش قرار می‌دهد. این قابلیت برای گرفتن هر نوع تصویر پرتره‌ای ایده‌ال است. لنز تله‌فوتو این محصول، یک لنز پریسکوپی با رزولوشن 48 مگاپیکسل است که از زوم اپتیکال 4 برابر پشتیبانی می‌کند. لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی این گوشی را می‌توان ضعیف‌ترین لنز در این ماژول 4 گانه دانست که فاقد فوکوس خودکار هستند. علاوه بر این‌ها، این گوشی دارای یک حسگر ToF سه بعدی است که برای ایجاد عمق تصویر (Depth) با رزولوشن 0.3مگاپیکسل مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

نتیجه‌گیری

در نهایت باید به یک جمع‌بندی کلی در مورد این محصول برسیم. گوشی سامسونگ Galaxy S20 Ultra 4G را به طور قطع می‌توان یک گوشی Ultra دانست. اگر بخواهیم نقاط قوت این محصول را به طور خلاصه بیان کنیم باید گفت این گوشی سخت‌افزار قدرتمند، نمایشگر فوق‌العاده، رابط کاربری جذاب، دوربین‌های خوب، باتری پر ظرفیت و سرعت شارژ بالایی دارد و یک پکیج بسیار مناسب و کامل به شمار می‌رود. شاید اصلی‌ترین مشکلی که در خرید این گوشی کمی شما را دلسرد کند، قیمت بالای آن باشد اما این گوشی، قطعا یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در بازار محسوب می‌شود. توصیه می‌کنیم در کنار نقاط قوت این دستگاه، نگاهی به نقاط منفی آن از جمله قیمت، ماژول دوربین بسیار بزرگ و حذف جک هدفون نیز توجه کنید. در صورتی که این موارد برای شما در اولویت قرار نداشته باشد، این محصول می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای شما محسوب شود. 

شبکه
تکنولوژی
4G , 3G , 2G
سیمکارت
دو سیم کارته(نانو سیم کارت, استندبای دوگانه)
کاربرد شیار دوم برای سیم‌کارت یا کارت حافظه‌ی جانبی
سایز نانو 4G (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
رونمایی
تاریخ عرضه
11 فوریه 2020
بدنه
ابعاد
166.9x76x8.8 میلی‌متر
وزن
222 گرم
جنس بدنه
قاب پشتی از شیشه و فریم آلومینیومی
مقاوم در برابر رطوبت
IP68
صفحه نمایش
فناوری صفحه‌ نمایش
Dynamic AMOLED 2X
اندازه
6.9 اینچ
رزولوشن
3200 × 1440 پیکسل
تراکم پیکسلی
511 پیکسل
نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه
89.9 درصد
محافظت
Corning Gorilla Glass 6
تعداد رنگ
16 میلیون
نرخ نوسازی
120Hz
بیشینه روشنایی
1400 نیت
پشتیبانی از HDR10
دارد - +HDR10
سایر ویژگی‌ها
پلتفرم
تراشه
Exynos 990 (7 nm+) Chipset
پردازنده‌
هشت هسته ای (Dual-core Mongoose M5 + Dual-core Cortex-A76 + Quad-core Cortex-A55 CPU)
پردازنده‌ گرافیکی
Mali-G77 MP11 GPU
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
Android 10
رابط کاربری
One UI 2.0
حافظه
اسلات کارت حافظه
microSDXC
رم
16 گیگابایت
حافظه داخلی
512 گیگابایت
دوربین اصلی
تعداد
4
رزولوشن عکس
108 مگاپیکسل
ویژگی‌ها
دارای دوربین چهار گانه روی قاب پشتی | دوربین‌هایی با رزولوشن 108، 48، 12 مگاپیکسل و TOF سه بعدی
حسگر اول از نوع عریض تله‌فوتو (Telephoto)، با رزولوشن 108 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر (Focal Length 26 mm)، مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک از نوع PDAF و مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization)
حسگر دوم پریسکوپی از نوع تله‌فوتو (Telephoto) با رزولوشن 48 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/3.6، فاصله کانونی لنز 102میلی‌متر (Focal Length 102mm)، سایز سنسور 1/2 اینچ (''Sensor Size 1/2)، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 0.8 میکرومتر (0.8µm Pixel Size)، مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک از نوع PDAF و مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization) و همراه با زوم دوگانه اپتیکال 10 برابر (10x Hybrid Optical)
حسگر سوم از نوع فوق‌عریض (Ultrawide) با رزولوشن 12 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.2، فاصله کانونی لنز 13میلی‌متر (Focal Length 13mm)، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.4 میکرومتر (1.4µm Pixel Size)، مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک از نوع AF و امکان ضبط ویدئوهای فوق‌ باثبات (Super Steady video)
حسگر چهارم سه‌بعدی مدیریت پروازی (TOF 3D) برای ایجاد عمق تصویر (Depth) با رزولوشن 0.3مگاپیکسل
قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)
قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus)
قابلیت تشخیص چهره (Face Detection)
قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama)
قابلیت عکاسی HDR به صورت خودکار
فلش
LED
فیلمبرداری
رزولوشن 4320 × 7680 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (4320p@30FPS)
رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 60 فریم بر ثانیه (2160p@60FPS)
رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (2160p@30FPS)
رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 240 فریم بر ثانیه (1080p@240FPS)
رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 60 فریم بر ثانیه (1080p@60FPS)
رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)
قابلیت فیلمبرداری HDR10+
قابلیت فیلمبردارای هم‌زمان با هر دو دوربین (Dual-video Recording)
امکان ضبط با صدای استریو (Stereo Sound Rec)
تثبیت کننده الکترونیکی تصویر مبتنی بر ژیروسکوپ (gyro-EIS) و لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization)
دوربین سلفی
ویژگی
دارای دو حسگر دوربین | دو دوربین‌ با رزولوشن 40 مگاپیکسل
هر دو دوربین از نوع عریض (Wide)
دارای دریچه‌ی دیافراگم f/2.2
فاصله کانونی لنز 26 میلی‌متر (Focal Length 26 mm)
مجهز به فناوری فوکوس اتوماتیک از نوع PDAF
قابلیت عکاسی HDR خودکار
قابلیت استفاده از هر دو دوربین در هنگام مکالمه تصویری (Dual Video Call)
فیلمبرداری سلفی
فیلمبرداری با رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 60 فریم بر ثانیه (2160p@60FPS)، 2160 × 3840 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (2160p@30FPS)،
1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)
صدا
نوع بلندگو
(32-bit/384kHz)Stereo Tuned by AKG
جک 3.5 میلی‌متری
ارتباطات
Wifi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/ax , Dual Band , Wi-Fi Direct , Hotspot
Bluetooth
5.0, A2DP, LE, aptX
GPS
A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO
NFC
رادیو
USB
USB Type-C 3.2, USB On-The-Go
Infrared
سایر قابلیت‌ها
حسگرها
قطب‌نما (Compass) , شتاب‌سنج (Accelerometer) , مجاورت (Proximity) , فشارسنج (Barometer) , ژیروسکوپ (Gyro) , اثرانگشت زیر صفحه نمایش (FingerPrint|Under-Display)
باتری
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپرساعت
قابلیت تعویض
شارژر
قابلیت
قابلیت شارژ سریع با توان 45 وات (شارژ 100 درصدی باتری در 74 دقیقه)
پشتیبانی از فناوری شارژ سریع PD نسخه سوم (USB Power Delivery 3.0)
مجهز به شارژ سریع بی‌سیم Qi/PMA با توان 15 واتی
قابلیت شارژ بی‌سیم دستگاه‌های دیگر (Power Bank/Reverse Wireless Charging) با توان 9 وات
توضیحات
گارانتی
18 ماهه شرکتی(رجیستر شده)
رنگبندی
طوسی، مشکی
مدل‌ها
SM-G988B/DS
محافظ صفحه نمایش
اقلام همراه
دفترچه‌ راهنما
شارژر
کابل USB

سلب مسئولیت: ممکن است برخی از اطلاعات درج شده در این قسمت صحیح نباشد و پایاتلکام مسئولیتی در قبال مغایرت اطلاعات ندارد. لطفا در صورت مشاهده، با پشتیبانی تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...