گوشی شیائومی مدل Xiaomi Mi 11 Lite 4G ظرفیت 128 و رم 6

Xiaomi Mi 11 Lite 4G M2101K9AG Dual SIM 128GB And 6GB RAM Mobile Phone

رنگ را انتخاب کنید:
مشکی مشکی
آبی آبی
صورتی صورتی
رنگ
رنگ را انتخاب کنید
نوع
گارانتی 18 ماهه شرکتی ( رجیستر شده )
توجه: زمان ارسال محصولات "بدون گارانتی"، 5 روز کاری و محصولات " با گارانتی"، ارسال فوری می‌باشد
ناموجود
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

گوشی موبایل Mi 11 Lite که توسط کمپانی مطرح شیائومی به بازار عرضه شده است را باید یکی از قدرتمندترین گوشی‌های میان‌رده در این محدوده قیمتی دانست. این محصول با یک صفحه نمایش AMOLEDT و ظاهر زیبا توانسته توجه کاربران بسیاری را به خود جلب نماید. شیائومی در تولید این محصول، تلاش کرده تا میزان حاشیه بدنه گوشی را به حداقل برساند. Xiaomi Mi 11 Lite 4G دارای بدنه‌ای پلاستیکی است که قسمت جلویی آن، تماما از شیشه تشکیل شده است که سبب شده تا زیبایی این گوشی هوشمند، دو چندان شود. این محصول با رابط کاربری شیائومی یعنی MIUI 12 بر پایه اندروید 11 تولید شده است و به نوعی می‌توان گفت یک گوشی مدرن محسوب می‌شود. 

شما می‌توانید بر روی صفحه نمایش 6.55 اینچی با پشتیبانی از 1 میلیارد رنگ این گوشی هوشمند، تمامی تصاویر را به شکلی واضح، شفاف و با جزئیات بالا مشاهده کنید. تراکم پیکسلی این صحفه نمایش 402 پیکسل در هر اینچ است و این یعنی، تصاویر با وضوح بسیار بالایی در اختیار شما قرار می‌گیرد. علاوه بر این، وجود Corning Gorilla Glass 5 سبب می‌شود تا صفحه نمایش این محصول دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و خط و خش باشد. این گوشی هوشمند با تراشه Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G (8 nm) به بازار عرضه شده است که در کنار 6 گیگابایت رم، می‌توان گفت برای اجرای همزمان چند برنامه، عملکرد خوبی ارائه می‌کند. پردازنده گرافیکی Adreno 618 این محصول، عملکرد قابل قبولی در هنگام اجرای بازی‌ها نمایش می‌دهد. Mi 11 Lite دارای 3 دوربین با کیفیت عکاسی 64 مگاپیکسل است که امکان ثبت تصاویر را به شکل مطلوبی در اختیار شما قرار می‌دهد.  باتری 4250 میلی‌آمپرساعتی، استاندارد IP53، پشتیبانی از OTG و... نیز از دیگر قابلیت‌های این گوشی هوشمند محسوب می‌شود. 

گوشی هوشمند Xiaomi Mi 11 Lite برای کسانی طراحی شده است که در عین اهمیت به مشخصات و ویژگی‌های فنی گوشی، شدیدا به طراحی ظاهری و راحتی گوشی در دست خود اهمیت می‌دهند. گوشی شیائومی مجهز به یکی از بهترین صفحه‌های نمایش است و همچنین تجربه بسیار خوبی از گوش کردن به موسیقی در اختیار شما قرار می‌دهد هرچند که در سایر جوانب، عملکرد نسبتا متوسط و معمولی ارائه کرده است.

مشخصات Xiaomi Mi 11 Lite نسبتاً استاندارد هستند و اگر بخواهیم به طور خلاصه به آن اشاره کنیم باید گفت Snapdragon 732G قلب تپنده این محصول است و با فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایت و حداکثر 6 گیگابایت RAM عرضه شده است. صفحه نمایش این محصول، یکی از جدیدترین محصولات سامسونگ یعنی E4 است که با فناوری AMOLED و نرخ تازه سازی 90 هرتز، تصاویر را به شکلی رنگارنگ، شفاف، روشن و با کنتراست بسیار خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

گوشی هوشمند Xiaomi Mi 11 Lite 4G | نقد و بررسی

به نظر می‌رسد طراحی گوشی‌های هوشمند در سال‌های اخیر با رکود قابل توجهی مواجه شده است. اکثر گوشی‌های هوشمند غیر تاشو دارای ویژگی‌های بسیار مشابهی از جمله ابعاد، وزن و ... هستند. به دلیل برخورداری از باتری بزرگ‌تر، بدنه‌ای این گوشی‌ها نیز ابعاد بزرگ‌تری دارند و این تا حدودی به یک امر عادی در طراحی گوشی‌ها تبدیل شده است. به این موضوع فکر کنید... آخرین باری که توانستید گوشی اندرویدی خود را با یک دست نگه دارید و انگشت شما به تمامی نقاط صفحه برسد چه زمانی بود؟ این می‌تواند یکی از دلایلی باشد که گوشی‌های جمع و جو و تاشو، در حال تولید شدن هستند.

شیائومی Mi 11 Lite تولید شده تا با هنجارهای زیادی رقابت کند. این محصول که در حال حاضر، یکی از باریک‌ترین  و سبک‌ترین تلفن‌های هوشمند بازار محسوب می‌شود، طراحی کاملا نوآورانه و خلاقانه‌ای دارد.

نقد و بررسی گوشی هوشمند Xiaomi Mi 11 Lite

طراحی بدنه

شیائومی در هنگام تولید و عرضه Mi 11 Lite، بر روی طراحی آن تاکید بسیاری داشته است چرا که این گوشی، نازک‌ترین و البته سبک‌ترین گوشی سال محسوب می‌شود. دلیل این امر بسیار ساده است. در گام اول، شیائومی از یک صفحه نمایش انعطاف‌پذیر به عنوان نمایشگر این گوشی استفاده نموده است که در حدود 50 درصد، در مقایسه با مدل‌های قبلی، باریک‌تر است. علاوه بر این، قطعات داخلی آن نیز، در مقایسه با اکثر گوشی‌ها، تا 3 درصد کوچکتر است. همچنین به منظور کاهش وزن دستگاه به طور کلی، از آلیاژ منیزیم در بخش‌هایی از قاب آن استفاده شده است.

نتیجه این فعالیت‌ها را به وضوح می‌توان مشاهده کرد. وزن این گوشی هوشمند تنها 157 گرم است و ضخامت آن در حدود 7 میلی‌متر است. باید گفت این ابعاد را تنها قبلا در گوشی‌های iPhone 12 Mini و Asus Zenfone 8 دیده بودیم. با این تفاوت که صفحه نمایش در این گوشی‌ها بسیار کوچکتر از گوشی شیائومی است. به محض آنکه این گوشی را در دست خود نگه دارید، متوجه وزن سبک آن خواهید شد. آنچه در مورد طراحی این گوشی، جالب توجه است آن است که طراحی و ساختار بدنه آن، حس یک گوشی ارزان‌قیمت را به شما نخواهد داد.

صفحه نمایش

Mi 11 Lite علاوه بر طراحی بدنه نازک و سبک، یکی از ارزان‌ترین گوشی‌هایی است که از صفحه نمایش E4، جدیدترین صفحه نمایش سامسونگ، بهره می‌گیرد. این صفحه نمایش قادر است تا سطح روشنایی و کنتراست بیشتری را ارائه کند. این گوشی هوشمند، دارای یک صفحه نمایش AMOLED با اندازه 6.55 اینچی است که از رزولوشن +Full HD پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، نرخ نوسازی صفحه نمایش در این مدل، 90 هرتز است.

به لطف محافظت بالا توسط  Gorilla Glass 5، صفحه نمایش دارای مقاومت بالایی در برابر خط و خط است. باید گفت در گوشی Xiaomi Mi 11 Lite، تصاویر به شکلی روشن، شفاف، با حداکثر روشنایی و کنتراست در اختیار شما قرار می‌گیرند همچنین نرخ نوسازی بالا نیز سبب می‌شود تا پیمایش‌ها به شکلی روان انجام گیرد. این گوشی دارای اسپیکر دوگانه استریو بوده که سبب پخش صدا با صدای بلند و واضح می‌گردد.

Xiaomi Mi 11 Lite صفحه نمایش

عملکرد

به طور کلی می‌توان عملکرد و مشخصات Xiaomi Mi 11 Lite را خوب ارزیابی کرد. این گوشی هوشمند با پردازنده هشت هسته‌ای و چیپست Snapdragon 732G به بازار عرضه شده است که مشابه آن را در گوشی‌های Redmi Note 10 Pro ، Moto G40 و Poco X3 مشاهده کرده بودیم.

به نظر می‌رسد این گوشی، برای انجام بیشتر کارهای روزمره، به خوبی عمل می‌کند. با این حال، برخی مشکلات نرم‌افزاری نیز بر روی آن قابل مشاهده است که امکان رفع آن با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری وجود خواهد داشت.

باتری

Xiaomi Mi 11 Lite با باتری لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4250 میلی آمپر ساعت تولید شده است و به نظر می‌رسد دلیل این امر، کاهش ضخامت گوشی باشد. نکته مثبتی که در مورد این باتری کوچک قابل توجه است آن است که به سرعت شارژ می‌شود. طبق ادعای شیائومی، باتری 33 واتی این گوشی قادر است باتری گوشی را در عرض 30 دقیقه، از صفر به 59 درصد برساند.

دوربین

تلاش شیائومی برای کاهش ابعاد، وزن و ضخامت این محصول سبب شده تا Xiaomi Mi 11 Lite، فضای کمی برای سنسورها داشته باشد از این رو مجبور است تا از سنسور تصویر کوچک‌تری استفاده کند. این گوشی دارای 3 دوربین 64+8+5 مگاپیکسل است که به ترتیب سنسور اصلی، لنز فوق عریض و دوربین ماکرو این گوشی را تشکیل می‌دهند. همچنین دوربین 16 مگاپیکسلی سلفی آن، در قسمت جلو و درون حفره پانچ قرار گرفته است.

شیائومی سعی کرده تا سرگرم کردن کاربران به عکاسی جذاب و فیلترهای سرگرم‌کننده بر روی دوربین، توجه کاربران را از سخت‌افزار معمولی آن دور کند. با این حال، فیلمبردای و عکاسی با این دستگاه با قابلیت‌هایی نظیر parallax, director mode, 4K video, slow motion و... می‌تواند تا ساعت‌ها شما را مشغول کند.

نتیجه‌گیری

Xiaomi Mi 11 Lite را می‌توان یکی از گوشی‌های متفاوت این کمپانی دانست که به طور ویژه برای کاربرانی طراحی شده که در عین آنکه به ظاهر گوشی خود اهمیت بسیاری می‌دهند، به دنبال یک گوشی قدرتمند نیز هستند. باید گفت کار با این گوشی هوشمند بسیار ساده است و شما می‌توانید برای انجام امور روزانه خود نظیر تماشای فیلم، ارسال و دریافت پیام، برقراری تماس تلفنی یا حتی عکاسی از آن استفاده کنید.

شبکه
تکنولوژی
4G , 3G , 2G
سیمکارت
دو سیم کارته(نانو سیم کارت, استندبای دوگانه)
سایز نانو 4G (8.8 × 12.3 میلی‌متر)
رونمایی
تاریخ عرضه
29 مارچ 2021
بدنه
ابعاد
160.5x75.7x6.8 میلی‌متر
وزن
157 گرم
جنس بدنه
قاب پشتی از شیشه و فریم پلاستیکی
مقاوم در برابر رطوبت
IP53
صفحه نمایش
فناوری صفحه‌ نمایش
AMOLED, 90Hz , HDR10++ , 500 nits (typ) , 800 nits (peak)
اندازه
6.55 اینچ
رزولوشن
2400 × 1080
تراکم پیکسلی
402 پیکسل
نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه
85.3 درصد
محافظت
Corning Gorilla Glass 5
تعداد رنگ
یک میلیارد
نرخ نوسازی
90Hz
بیشینه روشنایی
800 نیت
پشتیبانی از HDR10
دارد - +HDR10
سایر ویژگی‌ها
پلتفرم
تراشه
Qualcomm SM7150 Snapdragon 732G (8 nm) Chipset
پردازنده
هشت هسته ای (Dual-Core Kryo 470 Gold & Hexa-Core Kryo 470 Silver CPU)
پردازنده‌ گرافیکی
Adreno 618 GPU
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
Android 11
رابط کاربری
MIUI 12
حافظه
اسلات کارت حافظه
microSDXC
رم
6 گیگابایت
حافظه داخلی
128 گیگابایت
دوربین اصلی
تعداد
3
رزولوشن عکس
64 مگاپیکسل
ویژگی‌ها
دارای دوربین سه گانه روی قاب پشتی | دوربین 64 مگاپیکسل + 8 مگاپیکسل + 5 مگاپیکسل
دوربین اول از نوع عریض (Wide) با رزولوشن 64مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 26 میلی‌متری، سایز سنسور 1/1.97 اینچ (Sensor Size 1/1.97) و ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 0.7 میکرومتر (0.7µm Pixel Size)، دارای PDAF
دوربین دوم از نوع فوق عریض (Ultrawide)، با رزولوشن 8 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.2 و ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.12 میکرومتر (1.12µm Pixel Size) و سایز سنسور 1/4.0 اینچ
دوربین سوم از نوع ماکرو (Macro) با رزولوشن 5 مگاپیکسل و دریچه‌ی دیافراگم f/2.4
قابلیت عکاسی HDR
قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama)
فلش
Dual Tone LED
فیلمبرداری
رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (4K@30fps)
رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30 FPS)
رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 60 فریم بر ثانیه (1080p@60 FPS)
رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 120 فریم بر ثانیه (1080p@120 FPS)
با تثبیت کننده الکترونیکی تصویر مبتنی بر ژیروسکوپ (gyro-EIS)
دوربین سلفی
ویژگی
دوربین از نوع عریض (Wide) با رزولوشن 16 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.5، سایز سنسور 1/3.06 اینچ (Sensor Size 1/3.06) و ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 1.0 میکرومتر (1.0µm Pixel Size) و فاصله کانونی 25 میلی‌متری
قابلیت عکاسی HDR
قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama)
فیلمبرداری سلفی
صدا
نوع بلندگو
(24-bit/192kHz audio)Stereo
جک 3.5 میلی‌متری
ارتباطات
Wifi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, Dual Band , Wi-Fi Direct, Hotspot
Bluetooth
5.1, A2DP, LE
GPS
A-GPS , GLONASS , GALILEO , BDS
NFC
رادیو
USB
USB Type-C 2.0, USB On-The-Go
Infrared
سایر قابلیت‌ها
حسگرها
قطب‌نما (Compass) , شتاب‌سنج (Accelerometer) , مجاورت (Proximity) , ژیروسکوپ (Gyro) , طیف رنگ (Color Spectrum) , اثرانگشت روی لبه (FingerPrint|Side-Mounted)
باتری
نوع باتری
لیتیوم-پلیمر
ظرفیت باتری
4250 میلی‌آمپرساعت
قابلیت تعویض
شارژر
قابلیت
قابلیت شارژ سریع باتری با توان 33 وات (100 درصد شارژ در 52 دقیقه)
توضیحات
گارانتی
18 ماهه شرکتی ( رجیستر شده )
رنگبندی
مشکی، آبی، صورتی
مدل‌ها
M2101K9AG, M2101K9AI
محافظ صفحه نمایش
اقلام همراه
دفترچه‌ راهنما
آداپتور شارژر شیائومی
سوزن خارج کردن سیم کارت
کابل USB Type C

سلب مسئولیت: ممکن است برخی از اطلاعات درج شده در این قسمت صحیح نباشد و پایاتلکام مسئولیتی در قبال مغایرت اطلاعات ندارد. لطفا در صورت مشاهده، با پشتیبانی تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...