گوشی شیائومی مدل POCO M3 Pro 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 و رم 6

Xiaomi POCO M3 PRO 5G M2103K19PG Dual SIM 128GB And 6GB RAM Mobile Phone

رنگ را انتخاب کنید:
آبی آبی
مشکی مشکی
زرد زرد
رنگ
رنگ را انتخاب کنید
نوع
گارانتی 18 ماهه شرکتی (رجیستر شده)
توجه: زمان ارسال محصولات "بدون گارانتی"، 5 روز کاری و محصولات " با گارانتی"، ارسال فوری می‌باشد
ناموجود
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

گوشی شیائومی مدل POCO M3 Pro 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 گیگابایت و 6 گیگابایت رم یکی از محصولات بسیار جذاب کمپانی شیائومی است که با برخورداری از طراحی متوازن و خوش‌ساخت خود و البته پشتیبانی از فناوری 5G، به سرعت به یک محصول پرفروش در میان کاربران تبدیل شود. قاب پشتی و فریم این محصول نیز همانند سایر گوشی‌های میان‌رده شیائومی، از پلاستیک و قاب جلویی از شیشه ساخته شده است. از ویژگی‌های جذاب این محصول می‌توان به نمایشگر تمام‌صفحه آن اشاره کرد که در قسمت میانی آن، حفره دوربین سلفی به وضوح قابل مشاهده است. این نمایشگر توسط Corning Gorilla Glass 3 محافظت می‌شود. 3 دوربین این محصول نیز در قاب پشتی آن قرار گرفته‌اند که دوربین اصلی، کیفیت تصویر 48 مگاپیکسل را در اختیارتان قرار می‌دهند. از دیگر ویژگی‌های جذاب این محصول می‌توان به اندروید 11، اتصال بلوتوث نسخه 5.1، پردازنده MediaTek و باتری 5000 میلی‌آمپری آن اشاره نمود.

گوشی شیائومی مدل POCO M3 Pro 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 و رم 6، یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های تولید شده توسط شیائومی است که از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند اما قیمت بسیار مقرون‌صرفه‌ای دارد بنابراین توانسته تا طرفداران زیادی پیدا کند. در تولید این محصول، همانند بسیاری از گوشی‌های میان‌رده، از پلاستیک در قاب پشتی و فریم استفاده شده است. صفحه نمایش این گوشی، تقریبا بزرگ است و به دلیل پشتیبانی از نرخ نوسازی 90 هرتزی، پیمایش در میان منوها و برنامه‌ها را بسیار جذاب کرده است. عملکرد پردازنده در این محصول، بسیار قابل قبول است اما مقایسه آن با یک گوشی گران‌قیمت، کار منطقی نخواهد بود. شاید تنها ایرادی که بتوان به آن وارد کرد، مربوط به عملکرد دوربین باشد. در سایر موارد نظیر عملکرد 5G و بلندگوها، باید گفت این گوشی قطعا می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. 

گوشی شیائومی مدل POCO M3 Pro 5G | نقد و بررسی

گوشی شیائومی مدل POCO M3 Pro 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 و رم 6، شگفت‌انگیزترین عضو خانواده پوکو و شیائومی است که با برخورداری از ویژگی‌های فنی فوق‌العاده، توان برابری با یک گوشی پرچم‌دار را نیز دارد به طوری‌که تمامی طرفداران گوشی‌های شیائومی را شگفت‌زده کرده است. شیائومی در تولید این محصول،جوانب بسیاری را در نظر گرفته تا محصول نهایی، بالاترین کیفیت را از نظر پردازش، گرافیک، اجرای بازی، دوربین و... در اختیار شما قرار دهد. صفحه نمایش این گوشی، بخش زیادی از قاب جلوی گوشی را تشکیل داده که در کنار فریم از جنس پلاستیک آن، زیبایی زیادی به ظاهر این گوشی هوشمند بخشیده است. این گوشی هوشمند مجهز به 128 گیگابایت فضای داخلی و 6 گیگابایت رم است بنابراین قادر به اجرای همزمان چندین برنامه است. به لطف پشتیبانی POCO M3 Pro 5G از 5G، سرعت دانلود و آپلود این گوشی، به میزان چشمگیری بهبود یافته است. 

طراحی بدنه

در تولید POCO M3 Pro 5G، قاب پشتی و فریم گوشی، هر دو از جنس پلاستیک تولید شده است که پیش از این در گوشی‌های میان‌رده شاهد آن بوده‌ایم. براق بودن قاب پشتی، بسیار زیبا و چشم‌نواز است اما شدیدا اثر انگشت را به خود جذب می‌کند. خمیدگی در لبه‌های گوشی نیز سبب شده تا نگه داشتن گوشی در دست کمی راحت‌تر باشد. در قاب پشتی، محل قرارگیری ماژول‌های دوربین به شکل یک مستطیل تعبیه شده که 3 لنز مختلف را نگهداری می‌کند. در سمت چپ این ماژول نیز، فلش دوربین قرار گرفته است که سبب بهبود عکاسی در شب می‌شود. در قاب پشتی می‌توان لوگو Poco و علامت 5G را مشاهده کرد. در قسمت پایینی، جک هدفون، اسپیکر و پورت شارژ Type-C قرار گرفته است. لبه سمت راست گوشی، محل قرارگیری دکمه پاور است که حسگر اثر انگشت نیز بر روی آن تعبیه شده است. دکمه‌های مربوط به کنترل صدا نیز در این بخش وجود دارند. 

صفحه نمایش

یکی دیگر از مواردی که سبب شگفتی کاربران شده، استفاده از پنل IPS LCD برای صفحه نمایش این گوشی است. صفحه نمایش این محصول، یک نمایشگر 6.5 اینچی با پشتیبانی از رزولوشن 2400*1080 پیکسل است. نرخ نوسازی صفحه نمایش در این مدل، 90 هرتز است. کیفیت صفحه نمایش در گوشی POCO M3 Pro 5G بسیار خوب است و نمایش تصاویر در آن بسیار جذاب است و به لطف فناوری‌های استفاده شده در آن، نمایش رنگ‌ها، کنتراست و وضوح، بسیار خوب انجام می‌شود. با توجه به آنکه این صفحه نمایش از نوع IPS است، پایین بودن روشنایی در آن تا حدودی طبیعی است. به طور کلی باید گفت کیفیت این صفحه نمایش بسیار جذاب است و شما از تماشای فیلم و انجام بازی با این گوشی خسته نخواهید شد. نقطه قوت این صفحه نمایش در این بازه قیمتی، پشتیبانی از نرخ نوسازی 90 هرتزی است. 

عملکرد

به دلیل تمرکز شیائومی بر روی سخت‌افزار این محصول، باید گفت عملکرد این گوشی بسیار قابل قبول است. در تولید گوشی POCO M3 Pro 5G، از پردازنده MediaTek MT6833 Dimensity 700 5G (7 nm) استفاده شده است که عملکرد پایداری را در اختیار شما قرار می‌دهد. گوشی شیائومی مدل POCO M3 Pro 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 128 و رم 6 به دلیل عملکرد پایدار و قابل قبول پردازنده، باید گفت این گوشی قابلیت اجرای کارهای گرافیکی سنگین و بازی‌های مختلف را در اختیار شما قرار می‌دهد. این گوشی، عملکرد بسیار روان و قابل قبولی داره و به هیچ عنوان دچار کندی و لگ نمی‌شود.

باتری

از نظر شارژدهی و باتری باید گفت شیائومی در تولید این گوشی، عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته چرا که از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده که در مقایسه با سایر گوشی‌ها، کمی پایین‌تر است. با این حال، باید گفت باتری این گوشی در حالت استفاده معمولی نهایتا تا 1 روز دوام خواهد آورد. اگر قصد دارید با گوشی خود به تماشای فیلم بپردازید و یا بازی کنید و به گشت‌وگذار بپردازید، نهایتا می‌توانید تا نصف روز از گوشی استفاده کنید و مجبور به شارژ گوشی خواهید شد. 

دوربین 

گوشی شیائومی مدل POCO M3 Pro 5G مجهز به 3 دوربین است که در این بخش نگاهی به آن خواهیم انداخت. این گوشی متشکل از یک دوربین 64MP، یک دوربین 2MP ماکرو و سنسور تشخیص عمق 2MP است. تصاویر ثبت شده توسط سنسور 48 مگاپیکسلی تا حد زیادی قابل قبول است و این عکس‌ها از وضوح بسیار خوبی برخوردار هستند و می‌توانید جزئیات را به خوبی در آن‌ها مشاهده کنید. در طول شب، کمی با مشکل مواجه می‌شوید چرا که این تصاویر دچار نویز می‌شوند. 

عملکرد سنسور تشخیص میدان، بسیار قابل قبول است. دوربین به راحتی قادر به تشخیص سوژه از تصویر زمینه است از این رو تصاویر پرتره بسیار خوبی را به ثبت می‌رساند. تصاویر ماکرو نیز با کیفیت بسیار خوبی ثبت می‌شوند و از حالت فانتزی نیز خارج شده‌اند. 

گوشی شیائومی مدل POCO M3 Pro 5G، امکان فیلمبرداری رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30/120FPS) را در اختیار شما قرار می‌دهد که با در نظر گرفتن قیمت محصول، باید گفت نسبتا قابل قبول است. میزان تعادل نور در این گوشی بسیار قابل قبول است. در مجموع، فیلمبرداری در این گوشی نیز در سطح متوسط و معمولی اما قابل قبول قرار دارد. 

نتیجه‌گیری

در نهایت به یک جمع‌بندی در مورد این گوشی می‌رسیم. طراحی این گوشی، زیبا و چشم‌نواز است و نمایشگر آن در این بازه قیمتی، به دلیل پشتیبانی از نرخ نوسازی 90 هرتزی، در مقایسه با رقبا توانسته به جایگاه بسیار خوبی در میان کاربران دست پیدا کند. دوربین‌های گوشی شیائومی مدل POCO M3 Pro 5G، کیفیت چندان حرفه‌ای ندارند. اگر اهل بازی هستید و قصد خرید یک گوشی 5G را دارید، این گوشی می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

شبکه
تکنولوژی
5G , 4G , 3G , 2G
سیمکارت
دو سیم کارته(نانو سیم کارت, استندبای دوگانه)
رونمایی
تاریخ عرضه
19 می 2021
بدنه
ابعاد
161.8x75.3x8.9 میلی‌متر
وزن
190 گرم
جنس بدنه
قاب پشتی و فریم پلاستیکی
مقاوم در برابر رطوبت
صفحه نمایش
فناوری صفحه‌ نمایش
IPS LCD
اندازه
6.5 اینچ
رزولوشن
2400 × 1080 پیکسل
تراکم پیکسلی
405 پیکسل
نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه
83.7 درصد
محافظت
Corning Gorilla Glass 3
تعداد رنگ
16 میلیون
نرخ نوسازی
90Hz
بیشینه روشنایی
500 نیت
پشتیبانی از HDR10
HDR
سایر ویژگی‌ها
پلتفرم
تراشه
MediaTek MT6833 Dimensity 700 5G (7 nm) Chipset
پردازنده‌
Octa-core (2x2.2 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)
پردازنده‌ گرافیکی
Mali-G57 MC2
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
Android 11
رابط کاربری
MIUI 12
حافظه
اسلات کارت حافظه
microSDXC
رم
6 گیگابایت
حافظه داخلی
128 گیگبایت
دوربین اصلی
تعداد
3 ماژول دوربین
رزولوشن عکس
48 مگاپیکسل
ویژگی‌ها
دارای دوربین سه گانه روی قاب پشتی | دوربین 48 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل
فلش
LED
فیلمبرداری
رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30/120FPS)
دوربین سلفی
ویژگی
دارای یک دوربین در جلو گوشی | دوربین 8 مگاپیکسل
دوربین اول از نوع عریض (Wide) با رزولوشن 8 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.0،
فیلمبرداری سلفی
رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)
صدا
نوع بلندگو
(24-bit/192kHz audio)Stereo
جک 3.5 میلی‌متری
ارتباطات
Wifi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac , Dual Band , Wi-Fi Direct , Hotspot
Bluetooth
5.1 , A2DP, LE
GPS
A-GPS , GLONASS , BDS
NFC
رادیو
USB
USB Type-C 2.0
Infrared
سایر قابلیت‌ها
حسگرها
قطب‌نما (Compass) , مجاورت (Proximity) , فشارسنج (Barometer) , ژیروسکوپ (Gyro) , اثرانگشت روی لبه (FingerPrint|Side-Mounted)
باتری
نوع باتری
لیتیوم-پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپرساعت
قابلیت تعویض
شارژر
قابلیت
قابلیت شارژ سریع باتری با توان 18 وات
توضیحات
گارانتی
18 ماهه شرکتی (رجیستر شده)
مدل‌ها
M2103K19PG
محافظ صفحه نمایش
اقلام همراه
-

سلب مسئولیت: ممکن است برخی از اطلاعات درج شده در این قسمت صحیح نباشد و پایاتلکام مسئولیتی در قبال مغایرت اطلاعات ندارد. لطفا در صورت مشاهده، با پشتیبانی تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...