گوشی شیائومی مدل POCO M3 Pro 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 64 و رم 4

Xiaomi POCO M3 PRO 5G M2103K19PG Dual SIM 64GB And 4GB RAM Mobile Phone

رنگ را انتخاب کنید:
آبی آبی
مشکی مشکی
زرد زرد
رنگ
رنگ را انتخاب کنید
نوع
گارانتی 18 ماهه شرکتی (رجیستر شده)
توجه: زمان ارسال محصولات "بدون گارانتی"، 5 روز کاری و محصولات " با گارانتی"، ارسال فوری می‌باشد
ناموجود
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

گوشی شیائومی مدل POCO M3 Pro 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 64 گیگابایت و 4 گیگابایت رم یکی از محصولات بسیار جذاب کمپانی شیائومی است که با برخورداری از طراحی متوازن و خوش‌ساخت خود و البته پشتیبانی از فناوری 5G، به سرعت به یک محصول پرفروش در میان کاربران تبدیل شود. قاب پشتی و فریم این محصول نیز همانند سایر گوشی‌های میان‌رده شیائومی، از پلاستیک و قاب جلویی از شیشه ساخته شده است. از ویژگی‌های جذاب این محصول می‌توان به نمایشگر تمام‌صفحه آن اشاره کرد که در قسمت میانی آن، حفره دوربین سلفی به وضوح قابل مشاهده است. این نمایشگر توسط Corning Gorilla Glass 3 محافظت می‌شود. 3 دوربین این محصول نیز در قاب پشتی آن قرار گرفته‌اند که دوربین اصلی، کیفیت تصویر 48 مگاپیکسل را در اختیارتان قرار می‌دهند. از دیگر ویژگی‌های جذاب این محصول می‌توان به اندروید 11، اتصال بلوتوث نسخه 5.1، پردازنده MediaTek و باتری 5000 میلی‌آمپری آن اشاره نمود. 

گوشی شیائومی مدل POCO M3 Pro 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 64 گیگابایت و 4 گیگابایت رم، یکی از محصولات شرکت Poco است که همانطور که می‌دانید، این شرکت یکی از ده‌ها شرکت زیر مجموعه شیائومی است. هدف کمپانی شیائومی از معرفی این شرکت، ارائه محصولات با کیفیت ساخت بالا و با قیمت بسیار مقرون‌صرفه‌ است تا به این شکل، بخش زیادی از فروش بازار را از آن خود کند. این گوشی هوشمند نیز از این قائده مستثنی نیست. POCO M3 Pro یک گوشی کاملا اقتصادی با ویژگی‌های فنی بسیار خوب است که شما می‌توانید آن را با یک قیمت بسیار مناسب خریداری کنید. این محصول، صفحه نمایش بزرگی دارد، از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و میزان شارژدهی باتری آن متوسط روبه‌بالاست از این رو می‌توان گفت انتظارات شما از یک گوشی هوشمند را برآورده خواهد ساخت. با این حال توصیه می‌کنیم پیش از خرید این گوشی، نیاز و انتظارات خود را در نظر داشته باشید. در ادامه این مطلب، ویژگی‌ها و مشخصات این محصول را به طور دقیق‌تر مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد. 

گوشی شیائومی مدل POCO M3 Pro 5G | نقد و بررسی

گوشی شیائومی مدل POCO M3 Pro 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 64 گیگابایت و 4 گیگابایت رم یکی از محصولات بسیار جذاب کمپانی شیائومی است که با برخورداری از طراحی متوازن و خوش‌ساخت خود و البته پشتیبانی از فناوری 5G، به سرعت به یک محصول پرفروش در میان کاربران تبدیل شود. قاب پشتی و فریم این محصول نیز همانند سایر گوشی‌های میان‌رده شیائومی، از پلاستیک و قاب جلویی از شیشه ساخته شده است. از ویژگی‌های جذاب این محصول می‌توان به نمایشگر تمام‌صفحه آن اشاره کرد که در قسمت میانی آن، حفره دوربین سلفی به وضوح قابل مشاهده است. این نمایشگر توسط Corning Gorilla Glass 3 محافظت می‌شود. 3 دوربین این محصول نیز در قاب پشتی آن قرار گرفته‌اند که دوربین اصلی، کیفیت تصویر 48 مگاپیکسل را در اختیارتان قرار می‌دهند. از دیگر ویژگی‌های جذاب این محصول می‌توان به اندروید 11، اتصال بلوتوث نسخه 5.1، پردازنده MediaTek و باتری 5000 میلی‌آمپری آن اشاره نمود. در مجموع باید گفت اگر قصد خرید یک گوشی 5G با دوام را دارید، خرید POCO M3 Pro 5G را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نقد و بررسی گوشی شیائومی مدل POCO M3 Pro 5G

طراحی بدنه

گوشی POCO M3 Pro، طراحی بسیار زیبا و چشم‌نوازی دارد و مشخص است که شیائومی در طراحی این محصول، سلیقه زیادی به خرج داده است. قاب پشتی این گوشی از پلاستیک براق است و دوربین‌ها و فلش درون یک فریم پلاستیکی مشکی قرار گرفته‌اند. همچنین همانند سایر مدل‌ها، لوگوی Poco نیز به خوبی بر روی آن قابل مشاهده است. جنس فریم گوشی نیز از پلاستیک است که طراحی نیمه‌ماتی دارد و شیائومی همانگونه که ادعا کرده بود، این محصول را با طراحی بسیار جذابی به بازار عرضه کرده است. در قسمت سمت راست گوشی، دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور را مشاهده می‌کنید که محل تعبیه حسگر اثر انگشت نیز هست. اسلات سیم‌کارت در قسمت چپ لبه کناری تعبیه شده است. پورت شارژ Type-C، اسپیکر و میکروفن‌ها در قسمت پایین و جک 3.5 میلی‌متری و سنسور مادون قرمز نیز در قسمت بالای گوشی قرار گرفته‌اند. در مجموع باید گفت طراحی بدنه این گوشی تا حد زیادی جذاب است با این حال، ایراداتی نیز به آن وارد است. برای مثال، بدنه این گوشی در برابر رطوبت و ضربه، مقاومت چندان زیادی ندارد که با در نظر گرفتن این امر که POCO M3 Pro یک گوشی اقتصادی است، می‌توان این مشکل را نادیده گرفت. 

صفحه نمایش

شیائومی در تولید این محصول از پنل POCO M3 Pro استفاده کرده است. این گوشی هوشمند مجهز به یک نمایشگر 6.5 اینچی که نقطه قوت آن را می‌توان رفرش ریت 90 هرتزی آن دانست. نور روشنایی زمینه در سطح معمولی قرار دارد و احتمالا در زیر نور مستقیم آفتاب، شما را دچار مشکل کند. در مجموع باید گفت کیفیت این صفحه نمایش در سطح رضایت‌بخشی قرار دارد و با در نظر گرفتن قیمت این گوشی، می‌توان گفت قابل قول است.

عملکرد

شیائومی برای این گوشی هوشمند از پردازنده MediaTek MT6833 Dimensity 700 5G استفاده کرده و 64 گیگابایت فضای داخلی و 4 گیگابایت رم برای آن در نظر گرفته است. پردازنده‌های MediaTek در مقایسه با پردازنده‌های Snapdragon، عملکرد نسبتا ضعیف‌تری از خود به نمایش می‌گذارند با این حال، گوشی POCO M3 Pro 5G در محیط رابط کاربری، بسیار نرم و روان عمل می‌کند اما در هنگام اجرای بازی‌ها ممکن است کمی با چالش روبه‌رو شوید.

باتری

گوشی شیائومی مدل POCO M3 Pro 5G دو سیم‌ کارت ظرفیت 64 گیگابایت و 4 گیگابایت رم به یک باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت مجهز شده است و از Fast Charging با توان 18 وات پشتیبانی می‌کند. با در نظر گرفتن این توان باید گفت شارژ کامل این گوشی حدود 90 دقیق طول خواهد کشید. همچنین با شارژ کامل آن می‌توانید در حالت استفاده ساده تا یک روز واستفاده نسبتا سنگین تا نصف روز از گوشی خود استفاده کنید. 

دوربین

POCO M3 Pro 5G مجهز به 3 ماژول دوربین شامل سنسور اصلی 48 مگاپیکسل، سنسور 2 مگاپیکسل تشخیص عمق و سنسور ماکرو 2 مگاپیکسل است. تصاویر ثبت شده توسط سنسور اصلی 48 مگاپیکسل، به طور پیش‌فرض با کیفیت 12 مگاپیکسل ثبت می‌شوند که با در نظر گرفتن قیمت این گوشی می‌توان گفت کیفیت مناسبی ارائه می‌دهند. تنها موردی که شاید تا حدی آزاردهنده باشد، قدرت پایین فوکوس آن باشد. سنسور 2 مگاپیکسلی عمق به شما کمک می‌کنند تا تصاویر پرتره با کیفیتی را ثبت کنید همچنین سنسور ماکرو نیز امکان ثبت تصاویر از فاصله بسیار نزدیک را به شما خواهند داد. POCO M3 Pro امکان فیلمبرداری به صورت 1080p@30fps را در اختیار شما قرار می‌دهد و از 4K پشتیبانی نمی‌کند. در نهایت به دوربین سلفی می‌رسیم. این محصول مجهز به یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسل است که شاید ضعیف‌ترین بخش این گوشی به شمار برود و تصاویر سلفی در شرایطی که نور محیط مناسب باشند از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

نتیجه‌گیری

گوشی POCO M3 Pro 5G، یک گوشی اقتصادی و میان‌رده محسوب می‌شود که در این بازه قیمتی، یکی از بهترین‌هاست. طراحی این گوشی هوشمند بسیار زیباست و علاوه بر این، صفحه نمایش بزرگ، باتری با دوام و پشتیبانی از فناوری 5G از دیگر ویژگی‌های جذاب این محصول به شمار می‌رود. با این حال عملکرد دوربین و سخت‌افزار در سطح متوسطی قرار دارد اما توجه کنید در این بازه قیمتی، این گوشی هوشمند می‌تواند پاسخگوی انتظارات شما از یک گوشی هوشمند باشد. 

شبکه
تکنولوژی
5G , 4G , 3G , 2G
سیمکارت
دو سیم کارته(نانو سیم کارت, استندبای دوگانه)
رونمایی
تاریخ عرضه
19 می 2021
بدنه
ابعاد
161.8x75.3x8.9 میلی‌متر
وزن
190 گرم
جنس بدنه
قاب پشتی و فریم پلاستیکی
مقاوم در برابر رطوبت
صفحه نمایش
فناوری صفحه‌ نمایش
IPS LCD
اندازه
6.5 اینچ
رزولوشن
2400 × 1080 پیکسل
تراکم پیکسلی
405 پیکسل
نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه
83.7 درصد
محافظت
Corning Gorilla Glass 3
تعداد رنگ
16 میلیون
نرخ نوسازی
90Hz
بیشینه روشنایی
500 نیت
پشتیبانی از HDR10
HDR
سایر ویژگی‌ها
پلتفرم
تراشه
MediaTek MT6833 Dimensity 700 5G (7 nm)
پردازنده‌
Octa-core (2x2.2 GHz Cortex-A76 & 6x2.0 GHz Cortex-A55)
پردازنده‌ گرافیکی
Mali-G57 MC2
امکانات نرم افزاری
سیستم عامل
Android 11
رابط کاربری
MIUI 12
حافظه
اسلات کارت حافظه
microSDXC
رم
4 گیگابایت
حافظه داخلی
64 گیگبایت
دوربین اصلی
تعداد
3 ماژول دوربین
رزولوشن عکس
48 مگاپیکسل
ویژگی‌ها
دارای دوربین سه گانه روی قاب پشتی | دوربین 48 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل + 2 مگاپیکسل
دوربین اول از نوع عریض (Wide) با رزولوشن 64مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/1.8، سایز سنسور 1/2.0 اینچ (Sensor Size 1/2.0 Inch)، ثبت تصاویر با پیکسل‎هایی به سایز 0.8 میکرومتر (0.8µm Pixel Size) و دارای PDAF
دوربین دوم از نوع ماکرو (Macro)، با رزولوشن 2 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.4
دوربین سوم از نوع عمیق (Depth) با رزولوشن 2 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.4
قابلیت عکاسی HDR
قابلیت عکاسی پانوراما (Panorama)
فلش
LED
فیلمبرداری
رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30/120FPS)
دوربین سلفی
ویژگی
دارای یک دوربین در جلو گوشی | دوربین 8 مگاپیکسل
دوربین اول از نوع عریض (Wide) با رزولوشن 8 مگاپیکسل، دریچه‌ی دیافراگم f/2.0،
فیلمبرداری سلفی
رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)
صدا
نوع بلندگو
(24-bit/192kHz audio)Stereo
جک 3.5 میلی‌متری
ارتباطات
Wifi
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac, dual-band, Wi-Fi Direct, hotspot
Bluetooth
5.1, A2DP, LE
GPS
A-GPS , GLONASS , BDS
NFC
رادیو
USB
USB Type-C 2.0
Infrared
سایر قابلیت‌ها
حسگرها
قطب‌نما (Compass) , مجاورت (Proximity) , فشارسنج (Barometer) , ژیروسکوپ (Gyro) , اثرانگشت روی لبه (FingerPrint|Side-Mounted)
باتری
نوع باتری
لیتیوم پلیمر
ظرفیت باتری
5000 میلی‌آمپرساعت
قابلیت تعویض
شارژر
قابلیت
پشتیبانی از شارژ سریع با توان 18 وات
توضیحات
گارانتی
18 ماهه شرکتی (رجیستر شده)
رنگبندی
-
مدل‌ها
M2103K19PG
محافظ صفحه نمایش
اقلام همراه
-

سلب مسئولیت: ممکن است برخی از اطلاعات درج شده در این قسمت صحیح نباشد و پایاتلکام مسئولیتی در قبال مغایرت اطلاعات ندارد. لطفا در صورت مشاهده، با پشتیبانی تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...