بر اساس گزارشاتی که به تازگی منتشر شده، به نظر می‌رسد زمان خداحافظی با گلکسی نوت سامسونگ فرا رسیده است. تولید این گوشی از برنامه کمپانی سامسونگ در سال 2022 به طور کامل حذف شده و احتمالا شاهد اعمال طراحی این محصولات بر روی گوشی‌های خانواده Galaxy S خواهیم بود. گفته شده سامسونگ، به منظور افزایش فروش گوشی‌های Z flip و Z fold خود، این تصمیم را گرفته است. 

آخرین سری از گوشی‌های گلکسی نوت سامسونگ در سال گذشته عرضه شد با این حال، به نظر می‌رسد اخبار مربوط به آن هنوز تمامی ندارد. پس از اعلام خبر خداحافظی با خانواده Galaxy note، کمپانی سامسونگ آن را یک شایعه خواند و گفت که در سال 2021 منتظر یک گوشی جدید از این خانواده باشید. تنها 1 ماه به پایان سال 2021 مانده اما خبری از عرضه گوشی جدید سری نوت نیست و سامسونگ تنها یکی از گوشی‌های پرچم‌دار خود یعنی Galaxy S21 را معرفی کرد. جالب است بدانید که سامسونگ، گوشی Galaxy S21 Ultra را با قابلیت پشتیبانی از قلم Stylus روانه بازار کرد. این در حالی است که پیش از این، تنها گوشی‌های سری گلکسی نوت قادر به پشتیبانی از این قلم بودند. حال در اواخر سال 2021، سامسونگ اعلام کرده که قصد دارد در سال 2022، یکی از دستگاه‌های سری Galaxy Note را معرفی کند. از آنجایی که تقریبا همه منتظر معرفی گوشی سامسونگ Galaxy S22 Ultra با پشتیبانی از اسلات S Pen هستند بنابراین به نظر می‌رسد خبر عرضه Galaxy Note اشتباه باشد. 

همانطور که پیش از این گفته بودیم، سامسونگ در تصمیم‌گیری‌های خود بسیار غیر مصمم است چرا که اگر این اخبار را کنار هم بگذاریم، متوجه می‌شویم آینده تولید و عرضه گوشی گلکسی نوت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. آنچه مشخص است آن است که تصمیم سامسونگ برای عرضه بیشتر گوشی‌های تاشو خود بسیار جدی است. در شش ماهه اول سال جاری میلادی، سامسونگ به فروش حدود 2.5 میلیون گوشی تاشو رسید. اگر سامسونگ، تولید و عرضه گوشی Galaxy note را به پایان برساند، می‌تواند تمرکز بیشتری بر روی فروش گوشی‌های تاشو خود داشته باشد. اگر مجبور به خداحافظی با این گوشی جذاب باشیم، احتمالا طراحی و قابلیت‌های این محصول را بر روی گوشی آینده سامسونگ یعنی Galaxy S22 Ultra خواهیم دید. بر اساس اطلاعاتی که تاکنون در مورد این گوشی، افشا شده است به نظر می‌رسد این محصول شباهت‌های زیادی به Galaxy note 20 داشته باشد و به نوعی نسخه بهبودیافته این گوشی محسوب شود. 


به نظر شما تکلیف گوشی گلکسی نوت چه خواهد شد؟