در حالی که مدت کمی از عرضه گوشی آیفون 13 می‌گذرد اما بازار شایعات در مورد گوشی‌های سری بعدی اپل، یعنی آیفون 14 در حال داغ شدن است. طبق گزارشاتی که به تازگی منتشر شده است به نظر می‌‎رسد این گوشی‌ها، تغییرات ظاهری و سخت‌افزاری را تجربه خواهند کرد.

آنچه در مورد گوشی‌های آیفون 13 مشاهده کردیم، عرضه گوشی آیفون 13 پرو با فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی بود که تاکنون، بیشترین فضای ذخیره‌سازی بوده که اپل به گوشی‌های خود اختصاص داده است. برای عده‌ای از افراد، 1TB فضای داخلی شاید کمی بیش از حد به نظر برسد اما امکانات حرفه‌ای دوربین این گوشی‌ها و افزودن فرمت ProRes در اواخر سال 2021، قطعا نیازمند چنین فضای ذخیره‌سازی خواهد بود. اپل ادعا می‌کند گوشی اپل آیفون 13 پرو و پرومکس، پاسخگوی تمام نیاز‌های عکاسان و فیلمبرداران خواهد بود. بنابراین اختصاص فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی قطعا کاری هوشمندانه بوده است. 

بر اساس شایعات منتشر شده توسط وبسایت MyDrivers، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد تا گوشی آیفون 14 پرو خود را فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایت مجهز کند. این موضوع هنوز در حد یک شایعه است چرا که در گزارش دیجی‌تایمز، اپل از استفاده از فناوری‌های جدید برای گوشی‌های سری 14 خود صحبت کرده اما مشخصا حرفی از 2TB حافظه داخلی نزده است. 

آنچه مشخص است آن است که اپل، قاعده مشخصی برای عرضه گوشی‌های خود با پیکربندی و سخت‌افزار مشخص ندارد بنابراین هربار طرفداران خود را بهت‌زده می‌کند. با تمامی این اوصاف، انتظار می‌رود آیفون 14 با بازنگری در طراحی، تولید و روانه بازار شود و احتمالا اولین تغییر آن، حذف ناچ خواهد بود. همچنین احتمال می‌رود دوربین‌ها نیز عملکرد بهبود یافته‌تری داشته باشند که در این صورت، قطعا به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز خواهند داشت. 

نکته دیگری که در مورد خانواده جدید آیفون وجود دارد، آن است که به احتمال زیاد، تولید مدل‌هایی با صفحه نمایش 5.4 اینچی پایان خواهد یافت و این یعنی دیگر نباید منتظر عرضه آیفون مینی باشیم. تغییر دیگری که انتظار می‌رود شاهد آن باشیم، انتقال Face ID به زیر صفحه نمایش و تولید بدنه از جنس تیتانیوم خواهد بود.