قطعا شما نیز به عنوان یکی از صاحبان گوشی‌های آیفون، یک بار عبارت افزایش عمر باتری آیفون را در گوگل سرچ کرده‌اید. ده‌ها سایت مختلف، مقالات متنوعی در مورد این موضوع منتشر کرده‌اند که شاید حتی یک مورد از آن‌ها، کمک چندانی به شما نکند. ممکن است با انجام این ترفندها، نه تنها عمر باتری گوشی شما افزایش پیدا نکند بلکه منجر به آسیب دیدن باتری و کاهش مداوم میزان شارژ گوشی شما نیز شود.  

در این مقاله قصد داریم تا چند ترفند ساده را به شما آموزش دهیم که با انجام آن‌ها، به شکل درست و دقیقی بتوانید میزان مصرف باتری گوشی خود را مدیریت کرده و مدت زمان بیشتری از گوشی خود استفاده کنید. چنانچه شما نیز با ترفندهای دیگری برای مدیریت مصرف باتری آیفون خود آشنا هستید آن را با پایاتلکام به اشتراک بگذارید.

افزایش عمر باتری آیفون

Low Power Mode

حتما برای شما نیز پیش آمده که شارژ گوشی شما در حال تمام شدن است و تا چندین ساعت نمی‌توانید به شارژر دسترسی پیدا کنید. در این وضعیت چه می‌کنید؟ Low Power Mode گزینه‌ای است که به شما امکان می‌دهد تا با غیر فعال کردن برخی قابلیت‌های گوشی، به مدت بیشتری از آن استفاده کنید. حتی اگر برخی از قابلیت‌های گوشی خود را از قبل غیر فعال کرده باشید و مجددا این حالت را فعال کنید، هنوز میزان مصرف باتری توسط گوشی شما کاهش خواهد یافت. به این شکل شما می‌توانید از تلفن همراه خود تنها در شرایط ضروری و مهم استفاده کنید. 

برای فعال کردن Low Power Mode بر روی گوشی آیفون خود، به بخش Settings رفته و Battery را انتخاب کنید. در صفحه بعد، گزینه Low Power Mode را فعال کنید. این قابلیت از طریق Control Center نیز قابل دسترسی می‌باشد. با فعال کردن این گزینه، می‌توانید میزان مصرف باتری گوشی خود را برای مدت طولانی مدیریت کنید. 

کم کردن نور صفحه

کاهش نور نمایشگر گوشی می‌تواند تاثیر چشمگیری بر روی مصرف باتری داشته باشد. هرچه نور زمینه کمتر باشد، می‌توانید به مدت طولانی‌تری از گوشی خود استفاده کنید. 

چنانچه گوشی آیفون شما مجهز به صفحه نمایش با فناوری OLED باشد می‌توانید تم گوشی خود را در حالت تاریک قرار دهید و به این شکل در مصرف انرژی گوشی آیفون خود صرفه‌جویی کنید. دلیل صرفه جویی انرژی در صفحه نمایش‌های با فناوری OLED آن است که با فعالسازی تم تاریک، LED ها در وضعیت خاموش قرار می‌گیرند. متاسفانه نمایشگرهای LCD فاقد این قابلیت هستند بنابراین اگر تم گوشی را در حالت تاریک قرار دهید تاثیر چندانی بر روی مصرف باتری گوشی شما نخواهد داشت. برای دسترسی به این تنظیمات کافیست به منوی Settings رفته و Display & Brightness را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از طریق Control Center به این تنظیمات دسترسی داشته باشید. 

آیفون خود را به پشت قرار دهید

عموما گوشی‌های آیفون مجهز به سنسورهای داخلی هستند که از آن‌ها به منظور تشخیص میزان نور محیط بهره می‌گیرند. چنانچه گوشی خود را به پشت قرار دهید و نمایشگر آن به سمت پایین باشد و یا آن را در جیب خود قرار دهید، صفحه نمایش در زمان دریافت نوتیفیکیشن خاموش خواهد ماند. این امر نیز می‌تواند به طور مستقیم بر روی مدیریت مصرف باتری گوشی شما تاثیرگذار باشد چرا که هربار نوتیفیکیشن دریافت می‌کنید، صفحه نمایش گوشی شما روشن نمی‌شود.

اگر عادت دارید گوشی خود را به طور مرتب در دستتان نگه می‌دارید بهتر است قابلیت Raise to Wake را بر روی گوشی خود غیر فعال کنید تا با هر بار تکان دادن گوشی، صفحه نمایش آن روشن نشود. برای غیر فعال کردن این قابلیت، به منوی Settings رفته، Display & Brightness را انتخاب کنید، سپس گزینه Raise to Wake را غیر فعال کنید. غیر فعال کردن این گزینه می‌تواند به میزان چشمگیری بر روی مصرف باتری گوشی آیفون شما تاثیر داشته باشد. 

از پاوربانک استفاده کنید

سه ترفندی که تا به این قسمت از مقاله به شما آموزش داده شد، می‌تواند تاثیر زیادی بر روی مدیریت مصرف باتری گوشی شما داشته باشد اما با این حال توصیه می‌کنیم همیشه یک پاوربانک همراه خود داشته باشید تا در مواقع ضروری بتوانید از آن استفاده کنید. عموما پاوربانک ‌ها با ظرفیت‌های مختلف در بازار موجود هستند که شما می‌توانید به منظور انتخاب بهترین محصول، راهنمای خرید پاوربانک را مطالعه کنید. 


شما از چه روش‌هایی به منظور افزایش عمر باتری آیفون خود استفاده می‌کنید؟