طبق روال سال‌های گذشته، انتظار می‌رفت تا کمپانی سامسونگ، پرچمدار سری Galaxy note خود را در این روزها معرفی کند اما به دلایل مختلف، امسال این اتفاق نخواهد افتاد. به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد تا خط تولید گلکسی نوت را متوقف کند چرا که می‎‌توانید ویژگی‌های منحصر به فرد این محصولات را در سایر گوشی‌های این غول فناوری کره‌ای پیدا کنید. با این حال، علاقمندان سری Galaxy note تمایلی به پایان خط تولید این محصولات ندارند. اکنون در اخبار این روزها، مشخصات فنی احتمالی و تصاویر گوشی جدید سامسونگ یعنی گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra در حال انتشار است که شاید با عرضه آن، پایان خط تولید گوشی‌های سری گلکسی نوت سامسونگ نیز اعلام شود.  

با مشاهده به تصاویر رندر منتشر شده توسط این محصول، متوجه می‌شوید طراحی این گوشی به گوشی‌های سری Galaxy note و البته سری S شباهت زیادی دارد. این محصول احتمالا مجهز به نمایشگر با فناوری Hyperboloid خواهد بود که دوربین سلفی به شکل یک حفره بر روی آن تعبیه شده است. علاوه بر این، این گوشی، همانند گوشی‌های سری نوت، با قلم S Pen عرضه خواهد شد. 

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، حفره دوربین سلفی اندازه بسیار کوچکی دارد و حاشیه‌های صفحه نمایش در قسمت بالا و پایین گوشی، عرض یکسانی دارند. به طور کلی باید گفت طراحی این گوشی هوشمند ترکیبی از طراحی 2 گوشی سامسونگ یعنی گوشی Galaxy s21 و Galaxy note 20 است. همانطور که می‌بینید ماژول دوربین در قسمت پشت گوشی به شکل نامنظمی تعبیه شده است. طبق اطلاعات، دوربین اصلی، بهبود چشمگیری خواهد یافت و قادر خواهد بود تا 48 درصد میزان لرزش دست را، به کمک سیستم تثبیت کننده بهبود یافته، کاهش دهد. 

حال بهتر است نگاهی به مشخصات فنی احتمالی گوشی Samsung Galaxy S22 Ultra بیندازیم. طبق این اطلاعات منتشر شده، انتظار می‌رود این گوشی با لنز دوربین 108MP به بازار عرضه شود. نمایشگر گلکسی S22 اولترا، یک صفحه نمایش 2K AMOLED با ابعاد 6.8 اینچ است که از حداکثر روشنایی صفحه نمایش 1800 نیت پشتیبانی می‌کند که یک صفحه نمایش فوق‌العاده به نظر می‌رسد. این محصول مجهز به یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد بود و از fast charging 45w پشتیبانی خواهد کرد.