سیستم عامل iOS از زمان عرضه خود تاکنون، تغییرات بسیار زیادی را پشت سر گذاشته و پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. در حال حاضر، iOS 15 جدیدترین نسخه این سیستم عامل است که قابلیت‌های بسیار بی‌نظیری را در اختیار کاربران قرار داده است. اگر شما به عنوان صاحب یک گوشی آیفون احساس می‌کنید که با تمام قابلیت‌های گوشی خود آشنا هستید، باید بگوییم سخت در اشتباهید. یادگیری تمام قابلیت‌ها و نکات یک گوشی iOS به زمان زیادی احتیاج خواهد داشت. ما در این مطلب تصمیم داریم تا ترفند دوربین آیفون را به شما آموزش دهیم تا اگر با گوشی آیفون خود زیاد عکس می‌گیرد، کار با اپلیکیشن دوربین برای شما ساده‌تر باشد. 

چند ترفند دوربین آیفون برای علاقمندان iOS

در این بخش، چند ترفند مربوط به اپلیکیشن دوربین آیفون را به شما آموزش می‌دهیم تا کار با دوربین برای شما ساده‌تر باشد. یادگیری این ترفندها می‌توانند سرعت کار شما با دوربین را افزایش دهند. در ادامه همراه پایاتلکام باشید. 

از دکمه‌های افزایش و کاهش صدا به عنوان شاتر استفاده کنید

نیازی نیست تا برای گرفتن عکس، حتما دکمه گرد روی صفحه نمایش را لمس کنید. شما می‌توانید برای افزایش سرعت عکس گرفتن، از دکمه‌های صدا استفاده کنید. همچنین اگر در حال فیلمبرداری باشید، می‌توانید ضبط فیلم را به کمک این دکمه‌ها شروع و یا متوقف کنید. علاوه بر این، اگر از هندزفری سیمی استفاده می‌کنید، دکمه روی هندزفری نیز قابلیت استفاده به عنوان شاتر را در اختیار شما قرار خواهد داد.

QRcode Scanner مخفی

دوربین گوشی آیفون قابلیت اسکن کد QR را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای دسترسی سریع‌تر به این اسکنر، تنها کافیست صفحه اصلی را به سمت پایین بکشید و عبارت CodeScanner را تایپ نمایید. پس از آن، اپ مربوط به اسکن QRcode نمایش داده می‌شود و شما به سادگی قادر به استفاده از آن خواهید بود. 

قفل کردن Focus

هنگامی که دوربین شما یا سوژه، مدام حرکت کند، فوکوس نیز به طور مرتب تغییر می‌کند بنابراین فوکوس بر روی سوژه کمی دشوار خواهد بود. برای قفل Focus بر روی سوژه یا محیط، انگشت خود را برای چند ثانیه، بر روی سوژه نگه دارید تا عبارت AF Lock بر روی صفحه نمایش داده شود. 

سلفی Mirror

حتما برای شما نیز پیش آمده که پس از گرفتن عکس سلفی، تصویر شما در راستای عمودی چرخش پیدا کرده و حالت غیر آینه‌ای پیدا کند. اگر به این حالت علاقه ندارید می‌توانید آن را به سادگی غیر فعال کنید. برای این کار، به قسمت تنظیمات دوربین بروید و گزینه  Mirror Front Camera را فعال نمایید. از این پس، تصاویر سلفی شما انعکاس آینه‌ای خواهند داشت. 

قابلیت‌های دکمه شاتر

برای گرفتن عکس، کافیست تا دکمه شاتر را یک بار لمس کنید و برای فیلمبرداری، لازم است تا برای چند ثانیه، انگشت خود را روی شاتر نگه‌دارید. همچنین فیلمبرداری با برداشتن انگشت از روی شاتر، متوقف خواهد شد. اگر می‌خواهید به صورت پی‌در‌پی چندین عکس بگیرید (burst mode)، کافیست تا شاتر را نگه داشته و پس از چند ثانیه آن را به سمت چپ بکشید. همچنین می‌توانید در قسمت تنظیمات دوربین، و انتخاب گزینه Use Volume Up for Burst، از کلید صدا برای این کار استفاده کنید.

حذف Details در تصاویر

اگر تصاویر خود را از طریق برنامه Photos با سایر کاربران به اشتراک بگذارید، تمامی جزئیات مربوط به تصویر توسط آن‌ها قابل دسترسی است که این موضوع شاید کمی دردسرساز باشد. شما می‌توانید پیش از به اشتراک گذاشتن تصاویر، Details مربوط به آن را حذف نمایید. برای این کار، پس از لمس دکمه Share، در قسمت Option گزینه toggle next to Location را غیر فعال کرده و سپس Done را لمس کنید. 


ترفند دوربین آیفون عنوان شده در این مطلب، ترفندهای بسیار کاربردی هستند که می‌توانید در اپ دوربین از آن استفاده نمایید. شما با چه ترفندهای دیگری آشنا هستید؟