سیستم عامل اندروید شاید در نگاه اول، دارای ظاهری ساده باشد اما هرچه عمیق‌تر به آن نگاه کنید، ترفندها و نکات بسیار ظریفی برای سفارشی‌سازی گوشی هوشمند خود پیدا خواهید کرد. در این مطلب از پایاتلکام قصد داریم تا یکی از ترفند های اندروید ۱۱ را به شما آموزش دهیم.

حباب‌های چت یا chat bubbles، یکی از قابلیت‌هایی است که گوگل در اندروید 11 از آن استفاده می‌کند. اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌ها در گوشی‌های اندرویدی، همه خوب و بهینه بوده‌اند با این حال، در اندروید 11 با قابلیت بسیار جذاب‌تری روبه‌رو می‌شویم.

چت‌های حبابی، اولین بار توسط فیسبوک ارائه شد و امروز گوگل آن‌را به شکلی اساسی کپی کرده است. با این حال، با وجود این قابلیت جذاب، می‌توانید پیام‌های خود را به شکل یک حباب، بر روی صفحه دریافت کنید و به سادگی به آن دسترسی داشته باشید. 

برای فعال کردن چت‌های حبابی در اندروید 11، مسیر زیر را طی کنید:

Settings>Notifications>Advanced settings>Floating notifications

حالا Bubble را انتخاب کنید.

پس از این، چنانچه اپلیکیشن‌های گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی کنند، به محض دریافت پیام، یک حباب کوچک بر روی صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود که با ضربه زدن بر روی آن، می‌توانید پیام را بخوانید.

برای حذف این حباب‌ها، کافیست انگشت خود را چند ثانیه بر روی حباب نگه داشته و پس از ظاهر شدن علام X، آن را به سمت این علامت بکشید.

شما می‌توانید از مسیر Settings>Notifications>Advanced settings>Floating notifications نیز، چت‌های حبابی را غیر فعال کنید.