خرید گوشی گاهی چالش‌هایی دارد که در صورت عدم آگاهی شما می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند.  یکی از مهم ترین مسائل در زمان خرید آشنایی با تفاوت‌های پک و رام گلوبال و چین در گوشی‌ های شیائومی و سامسونگ است. شاید این سوال در ذهن شما هم ایجاد شود که آیا از نظر کیفیت با یک دیگر تفاوت دارند یا نه. قیمت این پک‌ها یکسان هستند یا خیر. در ادامه قصد داری به بررسی این موضوع بپردازیم. 

بررسی تفاوت پک چین و پک گلوبال

شرکت‌های چینی از جمله شیائومی گوشی‌های خود را در دو پک بسته بندی می‌کنند که شامل پک چین و پک گلوبال می‌شود. در پک چین که مخصوص کاربران چینی است با پک گلوبال تفاوت‌هایی دارد. پک گلوبال برای کل جهان بسته بندی می‌شود و در تمام نقاط جهان به فروش می‌رسد.

سوال مهمی که این وسط پیش می‌آید که این دو پک چه تفاوت‌هایی با یک دیگر دارند؟ برای پاسخ به این سوال می‌توان گفت نوشته‌ روی جعبه گوشی چینی است. دفترچه راهنما نیز به زبان چینی ارائه می‌شود.  آداپتوری که همراه محصول است مخصوص کشور چین بوده و اگر قصد استفاده در ایران دارید، باید از تبدیل استفاده کنید.

اما در پک گلوبال این موضوعات به شکل دیگری است.  نوشته‌هایی که روی جعبه گوشی نوشته شده به زبان انگلیسی است. همچنین دفترچه راهنمایی نیز همراه محصول ارائه می‌شود که به زبان انگلیسی نوشته شده است. به این نکته مهم هم دقت داشته باشید که طبق قوانین اتحادیه اروپا  روی جعبه لوگوی CE اروپا و یا WEEE به چشم می‌خورد.

علاوه بر این پک، پک هند نیز وجود دارد که بر روی جعبه آن با فونت بزرگ (NO.1)  به معنای آن است که شیائومی پرفروش‌ترین برند در هند است. در پشت جعبه نیز با فونت بزرگ  MADE IN INDIA نوشته شده است. یک عدد آداپتور مخصوص کشور هند نیز در داخل جعبه قرار دارد که در ایران نیز می‌توانید از آن استفاده کنید.
 البته جعبه، آداپتور و زبان تنها تفاوت بین گوشی‌های پک چین و پک گلوبال نیستند و موارد دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آن‌‌ها می‌پردازیم.

ویژگی پک چین و گلوبال

پک چین محدودیت‌هایی دارد که از جمله می‌توان به عدم پشتیبانی از زبان فارسی در منو و کیبورد اشاره کرد. نرم‌افزارهای گوگل به‌صورت پیش‌ فرض در آن‌ها وجود ندارد.  برخی نرم افزار های چینی پرکاربرد در داخل گوشی وجود دارد که قابل حذف هستند.برای دانلود تم باید هزینه پرداخت کرد. البته برخی کاربران گزارش کردند که مقدار شارژدهیدر رام چین بهتر است. البته این مشکلات قابل‌حل هستند و دردسرساز ایجاد نمی‌کنند. برای حل مشکل زبان می‌توانید نرم‌افزارهای کیبورد از پلی استور، بازار و … دانلود کرده . استفاده کنید . نرم افزار هلی گوگل را هم می‌توانید نصب کنید.

در پک گلوبال شاهد این هستیم که از زبان فارسی در منو و کیبورد پشتیبانی می‌کند. نرم‌افزارهای گوگل به‌ صورت پیش‌فرض بر روی گوشی وجود دارد. البته این رام دارای تبلغات پاپ آپ است که می‌توانید آن را غیر فعال کنید. راه تشخیص رام گلوبال این است که دو کلمه MI یا EU در قسمت نسخه MIUI توشته شده که نشان دهنده گلوبال یودن است.

سخن پایانی تفاوت بررسی کیفیت

با توجه به مطالبی که عنوان شد شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که آیا از لحاظ کیفیت این دو مورد با یک دیگر تفاوت دارند که می‌توان این طور پاسخ داد یک شرکت بین پک جهانی و داخلی خود در کیفیت تفاوت ایجاد نمی‌کند زیرا این کار اعتبار سازنده را پایین می‌برد. پس با خیال راحت اقدام به خرید کنید زیرا پک گلوبال و چین گوشی‌های شیائومی و سامسونگ از نظر کیفیت ساخت، طراحی و کیفیت قطعات داخلی با یک دیگر متفاوت نیستند.