دستبندهای سری می‌بند در کنار قیمت مناسب، با امکانات منحصربه‌فردشان کاربران را به خود علاقه‌مند کرده‌اند. سری Mi Band 7 و Mi Band 7 Pro جزو آخرین مدل‌های عرضه شده هستند و باتوجه به قابلیت‌هایی که دارند، جزو محبوب‌ترین می‌بندها به‌شمار می‌آیند. طبق روال همیشه شیائومی نسل جدیدی از این دستبندها را ساخته که همان مچ بند می بند 8 (Mi Band 8) است که شامل جدیدترین آپدیت‌ها می‌شود. به نظر شما این محصول نسبت به نسل قبل چه مزیت رقابتی دارد؟ با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ دهیم. 

 می بند 8 شیائومی

ویژگی‌های دستبند هوشمند Mi Band 8 شیائومی

این محصول جدید شیائومی دقیقا مشابه می‌بند ۷ پرو، دارای دو بند مجزا در دو طرف بدنه است و همین مساله باعث شده تا از سایر می‌بندهایی که دارای بند یکپارچه هستند، متمایز شود. این مچ بند زیبا را می‌توان با بندهای مختلف استفاده کرد. در ادامه به چند ویژگی مهم این محصول اشاره خواهیم کرد.

 اولین ویژگی مهم آن این است که به عنوان گردنبند می‌توانیم از آن استفاده کنیم. شیائومی با ارائه یک بند ویژه برای این محصول، اجازه داده است که از می‌بند ۸ به‌عنوان گردنبند نیز استفاده شود. با این وجود شما علاوه‌ بر دستبند هوشمند، یک گردنبند خاص و منحصربه‌فرد خواهید داشت.

دومین ویژگی بسیار بارز صفحه نمایش زیبای این مچ بند است. همانطور که مشاهده کردیم دستبند هوشمند Mi Band 7 نسخه پرو نسبت به نسخه معمولی، صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارد. حال طبق انتظارها افزایش ابعاد در صفحه‌نمایش می‌بند ۸ نیز کمی شاهد هستیم و صفحه‌نمایش بزرگ‌تری نسبت به می‌بند ۷ دارد؛ همچنین از قابلیت Always-on نیز پشتیبانی می‌کند‌. فریم فلزی و سبک طراحی جالب آن باعث تحسین منتقدان نیز شده است.

دستبند می بند 8 شیائومی

پشتیبانی از ابزارهای سلامتی

در تمام سری‌های می‌بند به دو بخش سلامت و ورزش توجه ویژه‌ای شده است. Xiaomi Smart Band 8 نیز برای موارد مربوط به سلامت و همچنین ورزش اهمیت قائل شده و اسکنرها و حسگرهای به‌کار رفته در قسمت زیرین این محصول، نبض و اکسیژن خون‌تان را به‌دقت اندازه‌گیری می‌کنند. نظارت بر روند ورزش و سنجش میزان کالری و انرژی مصرف‌شده، کمک می‌کند که وضعیت فعالیت‌تان را دقیق زیر نظر داشته باشید. با اینکه اطلاعات دقیقی در مورد ردیابی سلامت و تناسب اندام منتشر نشده است، اما گمان می‌کنیم که در این بخش شباهت‌های زیادی با مدل قبل وجود داشته باشد.

بر اساس اطلاعات این محصول، می‌بند شیائومی نسل ۸ در بخش خواب و استراحت دستخوش تغییرات شده است و نسبت به سایر می‌بندها در این زمینه پیشرفت چشمگیری داشته است. شما می‌توانید تجربه خوابی راحت و اصولی را با می‌بند ۸ تجربه کنید.

 اپلیکیشن اختصاصی

این محصول از بلوتوث ۵.۱ پشتیبانی می‌کند و پس از نصب نرم‌افزار مربوطه و متصل شدن دستبند به گوشی، دسترسی‌های لازم را خواهید داشت. Mi Band 7 با دو اپلیکیشن Zepp Life و Mi Fitness سازگار بود اما متاسفانه هر دوی آن‌ها تجربه کاربری مورد انتظار را ارائه نمی‌دادند. برای مثال سینک نشدن Mi Fitness با Google Fit و سینک نشدن Zepp Life با Strava از نقاط ضعف این دو اپ بود. عرضه Mi Band 8 در کنار یک برنامه با تجربه کاربری خوب، آرزوی طرفداران این محصول بود.

آیا می‌بند ۸ از GPS پشتیبانی می‌کند؟

از اینکه این دستبند دارای GPS مستقل داخلی باشد نمی‌توان اطمینان خاطر داد و ممکن است تنها از GPS متصل پشتیبانی کند‌. با فرض بر اینکه می‌بند ۸ GPS داخلی ندارد، در این مورد مدل می‌بند ۷ پرو یک قدم بالاتر می‌ماند؛ چراکه می‌تواند مستقل از سیستم موقعیت‌یاب تلفن‌همراه‌تان، کار کند‌. با این حال تا کسب اطلاعات بیش‌تر نمی‌توان به یقین رسید.

سخن پایانی

دستبند هوشمند Mi Band 8 شیائومی با امکانات و ویژگی‌هایی که دارد، می‌توان گفت با برخی ساعت‌های هوشمند گران‌قیمت برابری می‌کند؛ در حالی‌که قیمت مناسب‌تری دارد. مطالب گفته‌شده تنها بخشی از اطلاعات قابل دسترس یا قابل پیش‌بینی در مورد این محصول بود؛ به‌محض رونمایی از این سری جدید می‌بند به جزئیات و مشخصات فنی دقیق‌تری دسترسی خواهیم داشت و ممکن است برخی اطلاعات نیاز به به‌روز شدن داشته باشند‌.