بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده، شیائومی با عبور از سامسونگ، توانست به برترین برند گوشی هوشمند در اروپا تبدیل شود. این اخبار در حالی منتشر شده که گزارش‌های سه ماه دوم سال 2021 نشان از جایگاه دوم شیائومی در سطح جهان داشت.

سال 2021 سال بسیار خوبی برای کمپانی شیائومی بوده است. پیشرفت چشمگیر این برند چینی و عبور از اپل و کسب رتبه دوم در جهان تنها بخشی از موفقیت‌های شیائومی محسوب می‌شود که منجر به رشد چشمگیر سالیانه آن شده است. اما این خبرهای خوب این جا به پایان نمی‌رسد. امروز، گزارش بازارهای اروپا نشان می‌دهد که برند چینی شیائومی اکنون رتبه 1 در اروپا را از آن خود کرده است.

گزارش‌های تحلیلی Strategy Analytics نشان می‌دهد که Xiaomi با فروش 12.7 میلیون گوشی شیائومی یا 25.3 درصد از سهم بازار در سه ماهه دوم سال 2021، توانست به جایگاه اول در اروپا دست پیدا کند. سامسونگ با فروش 12 میلیون گوشی هوشمند یا 24 درصد سهم بازار، اکنون در جایگاه دوم قرار گرفته است. نکته جالب توجه آن است که نرخ رشد سالانه شیائومی برابر با 67 درصد بوده و این در حالی است که سامسونگ با کاهش 7 درصدی نرخ رشد رو به رو شده است. اپل نیز با فروش 9.6 میلیون دستگاه و 19.2 درصد سهم بازار اکنون در رتبه سوم قرار گرفته و در مقایسه با 3 ماهه دوم سال 2020 نرخ رشدی برابر 15.7 درصد داشته است.


در همین حال، رتبه‌های چهارم و پنجم به ترتیب به Oppo با 5.6 درصد سهم بازار و Realme با 3.8 درصد سهم بازار اختصاص دارد. هر دوی این برندها در قلب توسعه اروپا قرار دارند و نرخ رشد شگفت‌انگیزی را نشان می‌دهند.

Realme فعالیت خود را در سال 2019 و با تمرکز بر اسپانیا آغاز کرد. از آن زمان تا سال 2020، این برند توانسته فعالیت خود را به فرانسه، ایتالیا، روسیه و بریتانیا نیز گسترش دهد و محصولات خود را در این کشورها به فروش برساند. با این حال رشد قابل توجهی دیده نشده است بنابراین بهتر است کمی منتظر رشد Realme بمانیم.

تا به این جای کار، شیائومی در سال 2021 بسیار موفق ظاهر شده است اما آیا قادر است جایگاه اول را حفظ کرده و همچنان از سامسونگ جلوتر باشد؟