غول فناوری چینی، شیائومی به تازگی اعلام کرده قصد دارد تا با حذف دو کمپانی محبوب یعنی سامسونگ و اپل، جایگاه اول برترین تولیدکننده موبایل را از آن خود کند. این کمپانی وعده داده از سال 2024 به بعد، این جایگاه را برای همیشه حفظ می‌کند. 

رقابت میان برندهای تولیدکننده تلفن هوشمند، پایانی ندارد اما در سال‌های اخیر، این رقابت بسیار شدیدتر شده و بیشتر به یک جنگ شباهت دارد. سامسونگ و شیائومی، دو کمپانی بسیار قدرتمند هستند که در این میدان، به دشمن یکدیگر تبدیل شده‌اند. پس از آنکه هواوی از رقابت با سایر کمپانی‌ها کناره گرفت، شیائومی میدان بیشتری برای فعالیت‌های خود یافت و اکنون نیز صراحتا اعلام کرده که تا سال 2024، قصد دارد رقبای خود یعنی سامسونگ و اپل را از سر راه خود حذف کند. شیائومی برای دستیابی به این جایگاه، می‌بایست سهم بیشتری از بازار جهانی را به خود اختصاص دهد اما اینکار، چگونه در کمتر از 3 سال امکان‌پذیر است؟ به نظر می‌رسد بخش زیادی از این سهم را فروشگاه‌های شیائومی شکل می‌دهند چرا که این کمپانی بزرگ، به تازگی ده‌هزارمین شعبه فروشگاه شیائومی خود را در چین تاسیس نموده است. با این حال، این غول فناوری چینی، در مورد گوشی‌های نسل جدید خود، هیچگونه جزئیاتی را منتشر نکرده است.

همانطور که گفتیم، حذف شرکت هواوی از میدان رقابت‌ها، سبب شد تا در ماه‌های گذشته شیائومی قادر به رسیدن به رتبه اول در میان شرکت‌های تولیدکننده تلفن هوشمند شود اما این امر تنها یک ماه دوام داشت و سامسونگ به سرعت توانست جایگاه اول را از شیائومی پس بگیرد. این بار شیائومی اعلام کرده تا قصد دارد تا با تاسیس فروشگاه‌های بیشتر، از سال 2024 به بعد، برای همیشه در جایگاه اول باقی بماند. در حالی که شیائومی در حال تاسیس شعب فروش غیر آنلاین و خرده‌فروشی است، سامسونگ به طور جدی بر روی گوشی‌های تاشو خود متمرکز شده چرا که در این زمینه، هنوز رقیب جدی برای آن پیدا نشده است اما شاید تا 3 سال آینده، همه چیز تغییر کند. 

به نظر شما آیا شیائومی قادر است تا به وعده خود عمل کند؟ سامسونگ برای مقابله با این موضوع چه استراتژی را در پیش خواهد گرفت؟