کمتر از چند ساعت به شروع رویداد رسمی شیائومی در روز 27 سپتامبر باقی مانده است و شیائومی قرار است در این رویداد بزرگ، از گوشی‌های هوشمند سری Civ رونمایی کند. طی چند روز گذشته، رندرها و تیزرهای زیادی از گوشی‌های این خانواده جدید منتشر شده است و همچنین شایعات بسیار زیادی نیز در مورد آن‌ها وجود دارد. 

شیائومی اکنون تیزرها و اطلاعات بیشتری را بر روی Weibo قرار داده است و برخی از شایعاتی که اخیرا منتشر شده را بود را تائید کرد. در ابتدا بیایید نگاهی به سخت افزار این گوشی داشته باشیم. شیائومی به طور رسمی تائید کرده که از چیپست Snapdragon 778G بر روی این گوشی‌های جدید استفاده کرده است و این محصولات با ظرفیت باتری  4500 میلی آمپر ساعت عرضه می‌شوند. آنچه از روی بنرهای منتشر شده این محصولات متوجه می‌شویم، به نظر شیائومی از عبارت "عمر طولانی باتری بر روی گوشی سال" استفاده کرده است با این حال شاید ترجمه چینی به فارسی ما چندان دقیق نباشد.

بر روی یکی دیگر از بنرهای رسمی گوشی Civi شیائومی، نوشته شده است که 3 به روزرسانی اصلی نر‌م‌افزاری و سه سال پشتیبانی برای این گوشی وجود دارد. با جمع‌بندی اطلاعات تائید شده توسط شیائومی این اطمینان وجود دارد که گوشی شیائومی مدل Civi با عرض 71.5 میلی‌متر، ضخامت 6.98 میلی‌متر و وزن 166 گرم تولید شده است. همچنین می‌دانیم که ظاهرا فریم میانی، که احتمالا جنس آن فلزی و بسیار نازک است، تنها 1.5 میلی‌متر ضخامت دارد. با این حال امیدواریم که این اطلاعات ترجمه شده، دقیق باشند.

شیائومی با انتشار یک اینفوگرافیک نسبتا طولانی، در مورد عملکرد  فیلترهای "beautification" یا زیبایی چهره به طور کامل توضیح داده است. آنچه از عکس‌های منتشر شده در مورد عملکرد این فیلترها متوجه می‌شویم، آن است که این فیلتر به جای حفظ بافت واقعی پوست، آن را تا حدودی تخریب کرده و به شکل مصنوعی در اختیار شما قرار می‌دهد.

علاوه بر این قابلیت‌ها، همچنین می‌دانیم که Xiaomi Civi، یک دوربین 32 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار دارد. جای تعجب ندارد که چرا شیائومی به فیلتر beautification و عکس سلفی توجه ویژه‌ای نشان داده است. 

سایر مشخصاتی که در مورد این محصول منتشر شده است، غیر رسمی اما تائید شده است بنابراین به نظر می‎‌رسد گوشی Civi، به یک صفحه نمایش 6.55 اینچی FullHD+ 120Hz، شارژ 55 واتی، 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و رابط کاربر MIUI 12.5.1 مجهز باشد.