اگر اخبار چندین هفته اخیر را دنبال کرده باشید حتما اطلاع دارید که دو گوشی تاشو سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ ۳ و گوشی گلکسی زد فولد ۳ مورد توجه بسیاری از طرفداران گوشی‌های سامسونگ قرار گرفته است به طوری‌که در کمتر از یک ماه، فروش این محصولات رکود عجیب فروش را به خود اختصاص دادند و میزان تقاضا برای این دو محصول جذاب هنوز در حال افزایش است.

اکنون به نظر می‌رسد سامسونگ در حال رویارویی با مشکلات جدی است و قادر نیست تا پاسخگوی حجم بالای تقاضای کاربران باشد. این امر سبب می‌شود غول فناوری کره‌ای ای با چالش‌های جدی روبه‌رو شود. سامسونگ انتظار داشت تا تعداد زیادی از این گوشی‌های تاشو را تولید و به بازار عرضه کند اما اکنون با مشکل تامین تراشه مواجه شده است. 

کمبود تراشه در سطح جهان بالخره سامسونگ را نیز با مشکلات جدی روبه‌رو کرد به طوری که اکنون سامسونگ در پاسخ به حجم بالای تقاضای این دو گوشی، تا حدودی ناتوان شده است. البته سامسونگ برای مقابله با این مشکل، از عرضه پرچمدار گلکسی نوت خودداری کرد تا مشکل کمبود تراشه را تا حدی جبران کند و در عوض گوشی تاشو سامسونگ را به عنوان جایگزین آن به بازار عرضه کرد. علاوه بر پرچمدار سامسونگ، گلکسی S21 FE نیز یکی دیگر از گوشی‌هایی است که عرضه آن، تحت تاثیر مشکل کمبود تراشه قرار گرفت و به تعویق افتاد.

به نظر می‌رسد سامسونگ اکنون در عرضه گوشی گلکسی زد فلیپ ۳ و  گلکسی زد فولد ۳ با مشکل جدی روبه‌رو شده است به طوریکه برخی از سفارش‌دهندگان این محصول، باید در حدود 1 ماه منتظر دریافت گوشی‌های تاشو خود باشند. در حال حاضر، گزارش‌های جدیدی در حال انتشار است که مدیریت اشتباه سامسونگ را مقصر کمبود عرضه این دو گوشی تاشو می‌دانند همچنین ادعا شده که عرضه این دو گوشی می‌تواند در آینده خسارت‌های جبران ناپذیری به این کمپانی مطرح کره‌ای وارد کنند.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا سامسونگ قادر به کنترل این معضل خواهد بود؟