همه چیز در این جهان، نامشخص و غیر قابل پیش‌بینی است اما به طور قطع می‌دانیم سامسونگ هربار با معرفی یکی از گوشی‌های هوشمند خود، ما را شگفت‌زده خواهد کرد. در این مقاله به نقد و بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A21s خواهیم پرداخت.

نمی‌توان گفت این گوشی، بهترین یا ارزان‌ترین گوشی است که در بازار وجود دارد، اما وقتی صحبت از گلکسی A21s می‌شود به جرئت می‌توان گفت برای هر فرد یک انتخاب مطمئن و مناسب است. قیمت این گوشی در مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار به مراتب پایین‌تر است اما گوشی Galaxy A21s ارزش خرید دارد.

نقاط قوت
نقاط ضعف
  • قیمت مناسب
  • باتری با ظرفیت بالا
  • ماژول دوربین 4 گانه بسیار چشم‌گیر
  • عملکرد معمولی
  • عدم برخورداری از تنظیمات پیشرفته ویدئو

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A21s در 2 دقیقه!

Galaxy A21s مجهز به یک صفحه نمایش معمولی 6.5 اینچی با فناوری PLS است که از رزولوشن 720p پشتیبانی می‌کند. از دیگر مشخصات این گوشی هوشمند می‌توان به چیپست 8 هسته Exynos 850 و رم با ظرفیت 3GB اشاره کرد که سبب شده این گوشی عملکردی بسیار ایده‌آل ارائه نماید.

تعبیه 5 دوربین بر روی این گوشی با توجه به قیمت این محصول، کاری است که سامسونگ توانسته آن را با موفقیت انجام دهد. چهار ماژول دوربین در پشت دستگاه و یک دوربین سلفی، تمامی دوربین‌هایی هستند که بر روی گوشی Galaxy A21s وجود دارند. مزیت بعدی این گوشی سامسونگ، اجرای اندروید 10 به صورت پیشفرض بر روی دستگاه است. 

در این مطلب از پایاتلکام قصد داریم تا گوشی سامسونگ Galaxy A21s را از جوانب مختلف بررسی کنیم تا چنانچه قصد خرید این گوشی را دارید قادر به انتخاب درست دستگاه باشید. 

سامسونگ Galaxy A21s

قیمت گوشی سامسونگ A21s در بازار

Galaxy A21s در بازار ایران در بازه قیمتی 4 تا 5 میلیون تومان به فروش می‌رسد. این گوشی یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمندی است که توسط سامسونگ به بازار عرضه شده است. البته ناگفته نماند که گوشی A21s، تنها گوشی مقرون به صرفه در بازار ایران نیست و رقبای بسیار جدی برای آن وجود دارد. Xiaomi Redmi Note 9 در مقایسه با گوشی سامسونگ، پردازنده سریع‌تر و صحفه نمایش Full HD دارد اما باید هزینه بیشتری برای آن بپردازید.

طراحی بدنه سامسونگ A21s و ویژگی‌های کلیدی

Galaxy A21s، به اندازه‌های گوشی‌های جدید سامسونگ، طراحی بدنه چشم‌نوازی دارد. درست است که بدنه دستگاه از جنس پلاستیک ساخته شده و بین چندین لایه شیشه‌ای مقاوم قرار نگرفته است اما، A21s یک گوشی بسیار زیبا و براق، با حداقل حاشیه در اطراف صفحه نمایش است و در بالای صفحه نمایش در قسمت چپ، لنز دوربین سلفی آن قرار داده شده است.

قسمت پشت گوشی کمی حالت خمیدگی دارد و چهار ماژول دوربین و Flash LED، درون یک فضای کوچک مستطیلی در گوشه سمت چپ بالا قرار گرفته‌اند. سنسور اثر انگشت در مرکز قرار گرفته است که از آن برای باز کردن قفل گوشی استفاده می‌شود. همچنین می‌توانید از دوربین سلفی برای باز کردن قفل گوشی استفاده کنید. این گوشی هوشمند زیبا در 3 رنگ مشکی، آبی و سفید به بازار عرضه شده‌اند که هریک در نوبه خود بسیار زیبا و چشم‌نواز هستند.

بر روی سامسونگ Galaxy A21s و در قسمت پایین گوشی، یک پورت USB-C تعبیه شده است که برای شارژ دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد. بلندگوهای گوشی و جک 3.5mm نیز در قسمت پایین گوشی قرار گرفته‌اند. دکمه‌های تنظیم صدا و پاور در سمت راست گوشی قرار دارند. در مقابل، محفظه قرارگیری سیم‌کارت و کارت حافظه در سمت چپ این گوشی قرار داده شده‌اند.

سامسونگ A21s

صفحه نمایش سامسونگ A21s

به منظور کاهش هزینه‌ها، گوشی سامسونگ Galaxy A21s از یک صفحه نمایش نسبتا معمولی PLS با وضوح پایین 720*1600 بهره می‌گیرد که با توجه به استانداردهای جدید بازار می‌توان گفت چندان عالی به نظر نمی‌رسد.

برای گوشی‌های سامسونگ، معمولا انتخاب‌های متعددی برای تنظیم صفحه نمایش وجود دارد. در آزمایش‌هایی که بر روی این گوشی سامسونگ انجام گرفته است، مشاهده کردیم که 73 درصد طیف رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. دقت رنگ‌ها چندان مطلوب به نظر نمی‌رسد و برخی رنگ‌ها نظیر سبز روشن و طیف رنگی قرمز تیره، کمی مرده دیده می‌شوند.

با این وجود، با در نظر گرفتن قیمت Galaxy A21s، نباید توقع چندانی از صفحه نمایش این گوشی داشته باشید با این حال، این صفحه نمایش در موارد دیگری، بسیار برتری دارد. برای مثال حداکثر میزان روشنایی صفحه 553cd/m² در حالت adaptive brightness است، نسبت کنتراست آن نسبتا خوب است و زاویه دید نیز چندان ضعیف به نظر نمی‎‌رسد.

عملکرد و طول عمر باتری سامسونگ A21s

Galaxy A21s به چیپست Exynos 980 با حداکثر سرعت 2GHz و یک رم 3 گیگابایتی مجهز شده است. می‌توان گفت تعداد انگشت‌شماری از گوشی‌های موبایل، به این ویژگی‌ها مجهز شده‌اند. Galaxy A21s از لحاظ عملکرد تقریبا کار خود را به درستی انجام می‌دهد و به ندرت دچار کندی و عدم واکنش می‌شود. ممکن است در برخی مواقع، سرعت بوت شدن گوشی کمی بیشتر از حد معمول باشد، یا پس از باز کردن قفل گوشی، مدتی بر روی صفحه باقی بماند.

هنگامی که از پردازش گرافیکی صحبت می‌کنیم نیز داستان مشابهی وجود دارد. Galaxy A21s به خوبی عمل می‌کند با این حال، فاصله زیادی با رقبا دارد. آنچه سبب بهبود عملکرد این گوشی می‌شود، صفحه نمایش با رزولوشن پایین آن است. با این حال، این گوشی قادر است تا بازی‌های نسبتا متوسط را به خوبی اجرا کند. 

اگر ظرفیت باتری برای شما در اولویت قرار داشته باشد پس درست انتخاب کردید. باتری سامسونگ Galaxy A21s در حالت استفاده حداکثری از گوشی (صفحه نمایش با نور بالا، پخش ویدئو و ...) 22 ساعت و 48 دقیقه دوام آورد.

باتری سامسونگ A21s

دوربین سامسونگ A21s

همانطور که کمی قبل‌تر اشاره کردیم، گوشی سامسونگ Galaxy A21s مجهز به 5 دوربین (4 دوربین عقب و یک دوربین سلفی) است. لنز اصلی 48MP (f/2.0)، لنز زاویه وسیع 8MP (f/2.2)، دوربین ماکرو 2MP (f/2.4) و سنسور عمق 2MP (f/2.4) به همراه یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی، تمام دوربین‌هایی هستند که بر روی این گوشی قرار دارند. ترکیب دوربین های Galaxy A21s، صرف‌نظر از دیافراگم نسبتا ضعیف دوربین اصلی، به Xiaomi Redmi Note 9 شباهت دارد. ترکیب این دوربین‌ها در کنار یکدیگر، تصویری فوق‌العاده سرزنده به همراه جزئیات در اختیار شما قرار می‌دهد.

آنچه در مورد دوربین Galaxy A21s شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد، Live Focus mode است که می‌توانید پیش یا پس از فشردن شاتر، میزان تاری پس‌زمینه را تنظیم کنید. دوربین ماکرو نیز به نوبه خود بسیار جالب و سرگرم‌کننده است. برای آنکه نتیجه بهتری از تصویربرداری نزدیک داشته باشید، دوربین گوشی را در فاصله 3 تا 5 سانتی‌متری از سوژه نگه دارید.

کمبود تنظیمات مربوط به ویدئو در گوشی Galaxy A21s به شدت احساس می‌شود. دوربین جلو و عقب گوشی امکان تصویربرداری را به کیفیت Full HD یا 720p در اختیار شما قرار می‌دهند اما برای افزایش frame rate تا 60fps، هیچ گزینه‌ای وجود ندارد. عدم وجود قابلیت تثبیت نیز سبب می‌شود برخی ویدئوها با تکان‌های زیادی ضبط شوند.

دوربین سامسونگ A21s

جمع‌بندی

اگر نقاط ضعف مربوط به ضبط ویدئو را نادیده بگیریم باید گفت گوشی سامسونگ Galaxy A21s بسیار موفق عمل کرده است. سامسونگ برای ارزان تمام شدن قیمت این گوشی، در انتخاب تمامی موارد، دقت بالایی به خرج داده است. به طور کل باید گفت اگر به دنبال یک گوشی مقرون‌به‌صرفه، با دوربین‌های با کیفیت، باتری خوب و عملکرد مطلوب هستید، این گوشی می‌تواند یکی از گزینه‌های احتمالی شما برای خرید باشد.