طراحی و مدل ساخت هدست ویژن پرو اپل

این هدست بی‌نظیر با وزنی بین 590 تا 630 گرم تولید شده است. بدنه کلی این هدست از آلومینیوم و شیشه ساخته شده است. هدست ویژن پرو اپل را به دو صورت می‌توان مورد استفاده قرار دارد، به‌همین‌دلیل، درون جعبه دو عدد بند کشی در‌کنار dual loop برای راحتی بیشتر کاربر پیشبینی شده است. در‌ این‌صورت با‌توجه‌به، نیازتان انتخاب مناسب با شرایط خودتان خواهید داشت.

از قابلیت‌های هدست ویژن پرو اپل می‌توان به عدم آسیب خوردن به موها توسط بند کشی اشاره کنیم. همچنین، بند dual loop هم روی سر و هم پشت گردن قرار می‌گیرد که با‌توجه‌به، ترجیح شما استفاده می‌شود. بند dual loop شرایط بهتری را برای شما فراهم خواهد کرد، به‌طوری‌که، برای تایم‌های طولانی مناسب و راحت ارزیابی شده است.

صفحه نمایش خاص هدست ویژن پرو اپل

اپل ویژن پرو دو صفحه نمایشگر دارد که دارای صفحه نمایش مدل Micro OLED با رزولوشن 4k است که شامل 23 میلیون پیکسل می‌شود. به‌طوری‌که، کوچک‌ترین جزئیات را به نمایش می‌گذارد. همین شاخصه باعث می‌شود هدست ویژن پرو بهترین کیفیت را به نمایش بگذارد و در بازار تکنولوژی برای همه افراد جذابیت خاصی داشته باشد.

صفحه نمایش از انواع قابلیت‌های هدست ویژن پرو اپل محسوب می‌شود که در حین خرید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به‌طوی‌که، در حین استفاده از این هدست شگفت‌انگیز با نگاه به هر قسمت با کیفیت بالا همه چیز را مشاهده خواهید کرد.

همچنین، وقتی حالت Transparency  را مورد استفاده قرار دهید. دوربین این قابلیت را دارد که محتوای موجود را به ثبت برساند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن تصویر را به پردازشگر منتقل کند این قابلیت به قدری شگفت‌انگیز است که شما می‌توانید به‌طور‌همزمان با دوست خود ورزش‌های توپی را انجام دهید. 

البته درباره‌ی حالت Transparency باید بگوییم، همچنان، دارای نواقصی است. به‌عنوان‌مثال، در نور زیاد امکان دارد جزئیات کمتر به چشم آیند. همچنین، امکان دارد با اکسپوژر بیش‌از‌حد قسمت‌هایی از سوژه مورد نظر مشاهده نشود.

قابلیت‌های نرم‌افزاری هدست ویژن پرو

با استفاده از هدست ویژن پرو یک صفحه به‌عنوان هم اسکرین برای شما نمایش داده می‌شود که به‌صورت همزمان محیط اطراف را مشاهده می‌کنید. به‌طوری‌که، با چشمان خود برنامه‌های مختلف را در مقابل چشمانتان مشاهده خواهید کرد که تجربه‌ای بی‌نظیر از تکنولوژی برای شما به ارمغان می‌آورد. همچنین، می‌توانید به‌وسیه حرکت دست‌هایتان مکان برنامه‌های مختلف را تغییر دهید تا راحت‌تر با محتوای مورد نیازتان کار کنید. 

به‌طوری‌که، چند برنامه را در یک زمان واحد خواهید داشت که دارای قابلیت تغییر اندازه نیز هستند. با این شرایط شما با تسلط کامل به امور شخصی‌تان رسیدگی خواهید کرد. حتی در مواردی می‌توانید بعضی از برنامه ها را پشت سر خود قرار دهید و در زمانی‌که به آن‌ها احتیاج دارید، صورت خود را برگردانید. در‌واقع، این هدست هوشمند با تغییر حالت دست و چشم شما متوجه می‌شود که قصد کار کردن با چه برنامه‌ای را دارید. 

در سیستم‌عامل VisionOSشباهت‌های متعددی با ios مشاهده می‌شود، به‌طوری‌که، برای مصرف کننده درک آن به‌راحتی ممکن است. همچنین، می‌توان از ویژگی‌های شاخص این محصول به ارتباط قوی آن با دیگر تولیدات اپل مانند آیفون، مک بوک و غیره اشاره کنیم که محتوای آن‌ها را به‌صورت سه بعدی برای کاربر نمایش می‌دهد.

در‌واقع، با این ویژگی خاص شما می‌توایند، به‌جای مشاهده صفحه 16 اینچی برنامه‌های خود را در 50 اینچ ببینید و تسلط بیشتری برای انجام کارهایتان داشته باشید. به‌طوری‌که، مک‌بوک را با صفحه نمایش بزرگ‌تر تجربه خواهید کرد. همچنین، می‌توانید به‌صورت مولتی تسک اجرا پروژه‌های خود را جلو ببرید.

سخت‌افزاری هدست ویژن پرو

از باقی قابلیت‌های هدست ویژن پرو اپل ‌می‌توان به ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد سخت افزاری اشاره کنیم. به‌طوری‌که، در ساخت این هدست از دو تراشه M2 و R1 استفاده شده است. تراشه M2 برای پردازس‌های کلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تراشه R1 در‌جهت دریافت دیتا با کمترین تاخیر از 12 دوربین و 5 سنسور و 6 میکروفن طراحی شده است. همین قابلیت خاص باعث می‌شود تاخیر به اندازه چند میلی ثانیه باشد و شما تجربه‌ای شگفت از سرعت به‌دست آورید.

علاوه‌بر، ویژگی‌های خاص سخت افزاری که ذکر شد باید سیستم‌ عامل مختص به اپل ویژن پرو را اضافه کنیم که با نام Vision OS معرفی می‌شود. هدست ویژن پرو در مقابل چشمان شما قرار می‌گیرد که میزان محکمی آن بستگی به بستن بند دارد. در این روند قرارگیری هدست روی چشمان اسپیکر‌های این محصول در‌کنار گوش شما قرار می‌گیرد و برای شما تجربه‌ای خاص از کیفیت صدا می‌سازد. به‌طوری‌که،‌ شما می‌توانید صدا را به‌صورت سه‌بعدی بشنوید.

میزان شارژدهی باتری

از‌آنجا‌که، این محصول وزن زیادی دارد، باتری این هدست در آن جایگذاری نشده است. به‌طوری‌که، باطری هدست ویژن پرو به‌وسیله درگاهی خاص به کناره‌ی هدست متصل می‌شود. همچنین، برای شارژ باتری باید از آداپتوری که به همراه هدست است استفاده کنید. در‌واقع، در طراحی هدست باتری به‌صورت پاوربانک دیده می‌شود. 

ازآنجا‌که، فقط 2 ساعت می‌توانید، با میزان انرژی که این باتری به هدست ویژن پرو می‌دهد، فعالیت‌های مختلف انجام شود. این برای مصرف‌کنندگان کمی ناامید کننده به‌نظر می‌رسد. همچنین، نهایت مدت زمانی‌که می‌توانید از این هدست برای تماشای فیلم استفاده کنید دو ساعت و نیم است که برای افرادی‌که عاشق تماشای فیلم و سریال هستند، جذابیت خاصی ندارند.

سخن پایانی

همان‌طور‌که، در مقاله مطالعه کردید با تلفیق انواع قابلیت‌های هدست ویژن پرو اپل در‌کنار، ارتباط تصویری و صوتی فوق‌العاده تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد را برای شما به ارمغان می‌آورد. این محصول شگفت‌انگیز اپل به‌منظور ارتقا ارتباط بین فرد و محیط به‌صورت هوشمند و بسیار کاربردی تولید شده است.