طبق به‌روزرسانی‌های قبلی سیستم عامل آیفون، عادت داشتیم تا این بار نیز رکورد نصب iOS 15 در روزهای اول دسترسی شکسته شود با این حال به نظر می‌رسد، امسال iOS 15 کمی از این روند فاصله گرفته باشد.

طبق گزارشی که اخیرا توسط Mixpanel منتشر شده است، میزان نصب و استفاده از iOS 15، در روز چهارشنبه ساعت 12، تنها 8.5 درصد بوده است. این در حالی است که iOS 14 در چنین شرایطی، برروی 14.5 درصد از دستگاه‌ها نصب شده بود. این عدد کمی ناامیدکننده است و به نظر می‌رسد کاربران گوشی آیفون، چندان از عرضه iOS 15 هیجان‌زده نشده‌اند و عجله‌ای برای به‌روزرسانی سیستم عامل گوشی خود ندارند.

گزارش و آمارهای ارائه شده توسط Mixpanel، بر اساس بازدید وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی است که از تحلیل SDK گوشی‌های خود استفاده می‌کند است از این رو باید گفت این آمارها چندان رسمی و دقیق نیستند. اما اگر این آمارها را با آمار و داده‎‌های سال گذشته مقایسه کنید، می‌توان گفت تا حدودی صحت دارند. بنابراین می‌توان این واقعیت را پذیرفت که iOS 15 در مقایسه با iOS 14، نتوانسته علاقه و توجه کاربران را به خود جلب کند.

با تمام این اوصاف، اپل هنوز به طور رسمی، گزارشی از تعداد دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی iOS 15 را دریافت کرده‌اند، منتشر نکرده است. اگر کاربران، تمایل کمتری به این به‌روزرسانی نشان دهند، احتمال می‌رود اپل، این اطلاعات را به صورت عمومی اعلام نکند. اپل آخرین بار، گزارش نصب و استفاده از iOS 14 را در June اعلام کرده بود.

خبر خوب برای علاقمندان آیفون این است که اپل در ابتدای سال جاری اعلام کرد، کاربرانی که تمایل به دریافت به‌روزرسانی iOS 15 ندارند، همچنان می‌توانند به‌روزرسانی‌های امنیتی را بر روی iOS 14 دریافت کنند.

منبع: gsmarena