در حالیکه مدت کوتاهی از عرضه گوشی‌های سری گوگل پیکسل 6 می‌گذرد برخی از دارندگان این گوشی‌های هوشمند اعلام کرده‌اند قادر نیستند تا گوشی‌های خود را از طریق شارژرهای قدیمی یا سایر شارژرها شارژ کنند. از آنجایی که گوشی‌های پیکسل 6 بدون شارژر عرضه شده‌اند، عدم امکان شارژ با شارژرهای قدیمی، کاربران این گوشی‌ها را با مشکل جدی روبه‌رو کرده است. چندی پیش، گوگل تصمیم گرفت تا به منظور مقابله با مشکلات محیط زیست، شارژر را به طور کامل از متعلقات درون جعبه حذف کند. اگر مشکل عدم امکان شارژ گوشی‌های سری پیکسل 6، یک مشکل جدی باشد به نظر می‌رسد گوگل با یک چالش بزرگ مواجه شود. 

بر اساس گزارش کاربران، پس از آنکه گوشی پیکسل 6 یا پیکسل 6 پرو به شارژر متصل می‌شود، هیچ پیامی بر روی صفحه ظاهر نمی‌شود. برخی کاربران اما توانسته‌اند از طریق سایر شارژرها، گوشی خود را شارژ کنند اما سرعت شارژ به طرز وحشتناکی پایین بوده به طوریکه برای شارژ آن، گوشی باید تا چندین ساعت به شارژر متصل باشد. این مشکل، طبیعی به نظر می‌رسد چرا که اکثر کمپانی‌های تولیدکننده تلفن همراه، دارای فناوری‌های اختصاصی برای شارژ گوشی هستند و با سایر گوشی‌ها ناسازگارند. از این رو توصیه می‌کنیم برای شارژ گوشی هوشمند خود از شارژ اصلی خود گوشی استفاده کنید. در این بین، به نظر می‌رسد گوگل سر ناسازگاری بیشتری با سایر برندها دارد و تنها با شارژرهایی که به طور رسمی توسط گوگل معرفی شده‌اند سازگار است. برخی از صاحبان گوشی گوگل پیکسل 6 توانسته‌اند تا راهی برای برطرف کردن این مشکل پیدا کنند که در ادامه با شما در میان می‌گذاریم:

  • Developer options: یکی از راه‌حل‌های این مشکل، خاموش کردن Developer options است. شاید کمی عجیب به نظر برسد اما برخی کاربران اعلام کرده‌اند پس از خاموش کردن این گزینه بر روی گوشی پیکسل 6 یا پیکسل 6 پرو، شارژر گوشی فعال شده است. غیر منطقی به نظر می‌رسد اما توصیه می‌کنیم این راه را امتحان کنید. 
  • Adaptive Charging: این روش نیز کمی غیر منطقی به نظر می‌رسد اما برخی کاربران توانسته‌اند با غیر فعال کردن Adaptive Charging، شارژر را فعال کنند. 
  • از شارژ اصلی برای گوشی گوگل استفاده کنید: اگر با بررسی تمامی موارد، هنوز گوشی پیکسل شما شارژ نمی‌شود، می‌توانید شارژ اصلی گوگل را به قیمت 30 دلار خریداری کنید.