طبق گزارشاتی که به تازگی منتشر شده است، به نظر می‌رسد کمپانی اپل در حال آزمایش قابلیت‌های جدید، بهبودیافته و منحصربه‌فردی، برای Face ID گوشی‌های سری آیفون 13 است. طبق این تصویر، گوشی آیفون 12، به یک قاب خاص مجهز شده است. این قاب، همان نسل آینده Face ID است. به محض آنکه این قاب مخصوص، به گوشی آیفون 12 پرسنل متصل شود، گوشی از این قاب، برای احراز هویت استفاده خواهد کرد.

نکته جالب توجه اینجاست که ظاهرا اپل، در صدد است تا این موضوع را در مقیاس وسیعی آزمایش کند. آیفون به جای آنکه به عده مشخص و منتخبی از کارکنان خود، یک گوشی منتشر نشده بدهد، تصمیم دارد تا این مسیر را طی کند.

اپل از کارکنان خود خواسته تا چهره خود را به طور معمولی با Face ID آیفون 13 ثبت کنند اما در هنگام باز کردن قفل گوشی، از ماسک و یا عینک استفاده کنند. ظاهرا اپل تمایل دارد این سیستم را به گونه‌ای طراحی کند که در هر حالتی (با ماسک، بدون ماسک، با عینک مه‌گرفته) قادر به شناسایی چهره و باز کردن قفل گوشی باشد.
هنوز تمامی آزمایش‌ها به طور کامل انجام نگرفته است. برخی از آزمایش‌ها در یکی از حالت‌ها انجام شده چرا که این آزمایش‌ها بسیار عمیق هستند و سناریوی آن‌ها به گونه‌ای پیاده‌سازی می‌شود تا قادر به تشخیص هر نوع قاب عینک و یا ماسک باشد.

تشخیص چهره در آیفون 13

خوشبختانه، این خبر بدین معناست که سری جدید گوشی‌های آیفون، یعنی خانواده آیفون 13، می‌توانند در حالی که ماسک بر روی صورت دارید، عینک زده اید یا بدون عینک هستید، چهره شما را تشخیص دهند به طوری که حتی نیاز نیست تا برای انجام این کار، از اپل واچ خود کمک بگیرید. البته لازم به ذکر است که اپل، گزینه دیگری برای این کار در اختیار داشت و آن، استفاده از اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش بود اما به نظر می‌رسد چندان مورد توجه قرار نگرفت. اکنون این قابلیت جدید، شاید منجر به ایجاد تغییراتی در طراحی گوشی‌های آیفون 13 شود.